They say the road is no place to start a family.

2010-04-27 @ 13:27:44 / Allmänt / Kommentera (0) st
10 Dåliga egenskaper

- Jag är jättedålig på att säga nej. Tar på mig allt bara för att jag inte kan säga nej och det slutar med att jag blir totalt urstressad över allt.

- Jag är beroende av rutiner och planeringar. Avskyr när något inte är som det ska. Tex. börjar jag bli lite manisk nu för den här tiden brukar jag vara hemma hos familjen redan. Det kryper i kroppen av obehag när mina rutiner och planeringar inte blir som dom ska.

- Jag är lite väl glapp i käften. Kan aldrig vara lite diplomatisk och kanske svara lite undvikande utan måste alltid trampa på och säga exakt vad jag tycker. Det skapar lite jobbiga situationer emellanåt och jag lär mig aldrig det där som kallas finkänslighet.

- Jag är ett ansikte för humörssväningar. Jag är inte vidare jämn i mitt temperament. Kan skifta på sekunden. Från det att jag hör en låt, till en annan.

- Jag är lättsårad. Jag har jättelätt för att ta åt mig av folks kommentarer. Om jag får 9 komplimanger och 1 förolämpning så är det förolämpningen som fastnar hårdast och snurrar i mitt huvud.

- Jag är naiv. Jag har verkligen korkat lätt för att tro på vad folk säger åt mig. Jag är som ett litet barn bara suger åt mig allting utan att tänka efter en gång till hurvida det är sant eller inte.

- Jag är dubbel. Lite svårt att förklara =P men.. ytligt försöker jag skapa avstånd till folk. Jag säger inte ofta till folk att jag tycker om dem osv.  Och är jag tillsammans med någon är jag ingen som tar initiativ för att försöka skydda mig själv från att fästa mig och bli sårad.
MEN på insidan. Jag kan verkligen känna för folk, men det är ingenting jag visar just för att det blir en svaghet hos mig. Det blir något folk kan använda mot mig.

Jag har prestationsångest. Jag är rädd att det jag gör inte ska vara bra nog. Jag jämför mig med alla andra och tycker alltid att jag gör dåligt ifrån mig. Jag går lätt överstyr i mina idéer för att jag är rädd att det inte kommer bli bra och duga annars.

- Jag är tankspridd. En riktig drömmare. Jag tror folk stör sig lite på det. För dom kan säga något allvarligt till mig, så "mm":ar jag och tittar sen åt ett annat håll. Och folk tror inte att jag lyssnar.
Men när jag mm:ar börjar jag tänka mig in i situationen och tänker över hur jag ska lägga orden på rätt sätt. Det är inte det att jag inte lyssnar.

- Jag är halvt konflikträdd. Jag klarar inte av folk som skriker på mig. Eller folk som slåss och bråkar. Men jag har inga problem att stå för vad jag tycker och tänker och tar gärna en diskution med vem som helst utom Pappa ;)



10 Bra egenskaper (Haha, dom här var mycket svårare att komma på)

- Jag är en eldsjäl. Jag är väldigt engagerad i det jag gör och gör sällan saker halvhjärtat. Jag försöker alltid göra mitt bästa oavsett vad det gäller.

- Jag är eftertänksam. Jag tänker (för det mesta) igenom mina beslut och handlingar. Jag försöker väga för och nackdelar innan jag bestämmer mig för något.

- Jag är omtänksam. Försöker att alltid ta mig tid att lyssna på folk. Peppa och stötta folk och ge en kick i rätt riktning när folk behöver. Jag tar hellre på mig andras problem än mina egna.

- Jag är lugn. Har aldrig varit någon som drar iväg och festar, smyger ut hemifrån mitt i natten eller dricker dålig sprit. Är heller ingen sån som måste hitta på något hela tiden. Eller ha folk omkring mig hela tiden. Trivs i lugn och ro med en bok eller med enstaka personer.

Jag är helhjärtad. Oavsett vad det gäller. Men främst i relationer tror jag. Vill jag vara med en person så finns bara den personen. Ingen annan. Skulle aldrig kunna vara otrogen. Det finns inte i min värld liksom, jag skulle känna att jag förråder mig själv isåfall
 
- Jag är barnslig. Jag älskar att sitta med lillasyster och rita hästar med glitterpennor, leka med hennes hästar, bygga lego, göra snöänglar eller snögubbar. Eller leka med barnen på ridskolan. Gillar att hitta på roliga saker för barnen.

- Jag är öppen. Jag dömmer aldrig människor. Eller djur för den delen. Efter bara något möte. Jag försöker vara öppensinnad mot allt. Inom rimliga gränser naturligtvis. Jag försöker alltid lyssna om någon har en annan åsikt en mig och dom förklarar varför dom har den åsikten.

- Jag är fantasifull. Jag älskar att planera saker. Som ex. ridskolans dag som dom ville att vi skulle ha på hembyggdsgården. Jag såg allt framför mig, små brasor, vättar som smyger runt husknutarna, alla i tidsenlig klädsel till de gamla häbrena, hästarna som drar plogar osv.

- Jag är känslig. Jag har lätt för att tycka om folk, har lätt för att bli glad å folks vägnar och jag har lätt att känna med folk som har det jobbigt.

- Jag är ansvarsfull. Jag är alltid den som håller koll på kompisarna när dom dricker, som försöker se till att ingen hittar på något dumt. Jag är den som tänker efter en extra gång när det händer saker och så vidare.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: