Oh, how bout a round of applause?

2010-01-26 @ 21:27:22 / Allmänt / Kommentera (1) st

Lovade ju att skriva om äktenskap.

Jag är lite kluven.

Del 1 av mig.
Jag vill ha den där dagen. Den där dagen då man blir så fantastiskt vacker.
Jag vill ha en klänning i cremevitt med små strasspärlor som fäste i volangerna med en korsettöverdel.
Svart hår med stora lockar, uppsatta och en del lösa, också massor med strass i håret.
En enkel slöja.
Och jag vill se mannen stå där och skina som en pojke som ska öppna den stora julklappen. Jag vill att någon ska se på mig så.
Jag vill kunna vända mig mot båda våra familjer och vänner och stolt kunna visa upp och bevisa vår kärlek.

MEN

Del 2 av mig
Känner att varför skulle jag behöva bevisa och visa upp det?
Jag behöver inte bevisa något annat i mitt liv?
Jag och mina vänner behöver inget bevis på att vi är vänner.
Och en del av mig är upplärd med att man gifter sig när det börjar gå utför. För att få en nytändning i förhållandet. Men åandra sidan kanske jag bara upplevt trasiga relationer i det avseendet.
Och att lägga ut alla dom där pengarna. Som man istället skulle kunna använda till huset och dylikt.
Köpa en brudklänning för flera tusen som du bara kommer använda en gång.

Nej. Jag är som sagt väldigt kluven.
Men det är klart, drömmen om äktenskap och barn finns där.


Kommenterat av: jonas

kan inte mer än hålla med dig, bröllop känns oxå som nåt jätte nykära par gör, inget kan stoppas oss typ, för att sedan sluta i skillsmässa,

2010-01-28 @ 18:52:21

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: