VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER!?

2010-07-23 @ 19:14:58 / Allmänt / Kommentera (4) st



Seriöst, vad är det för jävla fel på den här byn?
Eller snarare.
Dess invånare!?

Vi har;
* En fantastiskt vacker omgivning
* 5 Matställen. Sockerbagaren, Pizzeria Rafna, Utsiken, Grillen och Hotell Renlyckan
* Två livsmedelsaffärer
* Bensinstation
* Bankkontor
* Apotek
* Flertal frisörer
* Hantverksbod
* Ålderdomshem
* Ishockeyhall
* Flertalet fotbollsplaner
* Två ridskolor

Vi har fantastiska tillgångar.
Jag skriver det återigen.
Hur ska jag som 22-åring trivas och försöka försvara min by.
När alla jobbar i motvind?

Vi har precis haft besöksrekord på motordagen. Helt jävla fantastiskt! Vilket jobb arrangörerna har lagt ner, Hotell renlyckan serverade grillbuffé och inbokade sällskap.
Grillen hade öppet hela natten och underhållningen på scen hade fullt ös.
Hela byn levde upp!

Ridskolan gjorde stor succé på barnens dag där barnen fick åka brandbil. (fantastisk insats av brandmännen f.ö!)
Det annordnades tigerjakt.
Minitivoli och disco på kvällen.

Ridskolan annordnade även ridskolans dag där man fick prova på att rida, ta rundturer, köra fyrhjulingar och titta på lite uppvisning.

Och vad står det om i tidningarna?
Jo det står om dom förbannade jävla idioterna som inte har mer vett än att sabba för sig!!!
*Kidnappning
*Misshandel
*Inbrott
*Förtal
*Det gnälls på Hotellets namnbyte.

WTF!?
Vad är det för jävla fel på er!?
Normalt funtade människor kan beté sig.
Vad är erat problem? Tappade någon er i backen som små?

Jag som 22-åring försöker försvara min by. Att jag trivs här, att jag inte behöver mer än det som finns här.
Så kommer idioter som er, som förstör Ramsele's rykte.
Som förstör för alla boende.
Som skapar oro och ångest när man går ensam hem på kvällen.
Som skapar osämja.

Jag bara frågar, är ni sjuka i huvudet!?


Kommenterat av: Rebecca

Bra skrivet, Jasmine! Det stämmer verkligen!

2010-07-23 @ 19:20:43
http://rebeccasdagar.blogg.se/
Kommenterat av: Janne

håller med!

2010-07-23 @ 19:29:32
http://myspace.com/olofsman
Kommenterat av: Stina

2010-07-23 @ 21:15:41
Kommenterat av: Stina

Jag håller också med..Det är inte klokt! Dom förstör ju bara för alla andra..:(

2010-07-23 @ 21:16:36

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: