Something about you that makes my heart go wild.

2010-03-23 @ 13:00:02 / Allmänt / Kommentera (0) st
Jag är förundrad över mig själv.
Hur snabbt jag trycker undan saker som gör mig arg eller ledsen.
Och samtidigt hur mycket jag tar åt mig.
Hjärtat i halsgropen så fort telefonen gav ifrån sig något ljud.
Och hur mycket jag tar åt mig av sinnesstämmningar.
Folk som bara ser mig när jag lyssnar på musik måste ju tro att jag är efter.

Kommer de först en låt, jag börjar spexa, mima som fan. Skråla, vifta och gestikulera.
Sedan kommer en annan, då stiger tårarna i ögonen, jag mimar försiktigt eller viskar fram orden.
Så kommer nästa, ögonen blir kolsvarta och jag typ spottar fram texterna.

Helt galet =o

Nu sitter jag och försöker tagga till schlagertemat ikväll.
Går inge vidare, känner mig inte alls motiverad att klistra på ett leende och sjunga om kärlek som om jag tror på det jag sjunger.

Nåja, de ger sig. Jag har fyra timmar på mig o peppa.

Ciao så länge.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: