Dag 05. Vad är kärlek?

2010-11-24 @ 20:10:27 / Allmänt / Kommentera (0) st


Det här är kärlek för mig;

Jag har skrivit rätt många inlägg om just detta ämne.


Det här är en sorts kärlek.
Min fantastiska bus.
Jag med fettigt ofixat hår, stallkläder, hästallergiska ögon. Och ändå uppfylld med en sån fruktansvärd lycka att det är omöjligt att beskriva det i ord.
Hur beskriver man en själ som gett dig, och ger så mycket?
Hur han snörvlar när jag kommer in i stallet, vilken fantastisk känsla det är att sitta på hans lilla ponnyrygg och känna honom trippa under sig.
Att kunna rida på ett hinder utan att känna den där ilningen av skräck.
Ingen kommer någonsin kunna mäta sig med denna fantastiska varelse.
Barbackagalopper över en snölägda, en bana på 1,10 i perfekt harmoni, en gråtsession i spiltan. Han har gett mig så fantastiskt mycket och är en stor del av den jag är idag.


Kärlek till en människa;

Kärlek som jag tror att det egentligen är menat att jag ska skriva om är kärleken mellan två människor.
Det är svårt att skriva något om ett ting jag själv inte upplevt.
Jag har varit fruktansvärt förälskad, och är. för den delen.
Men kärlek är något djupare som växer fram under tidens gång tror jag.
Men jag TROR, att när man är kär existerar inget annat än den personen. Även när vardagen sätter in så är man trygg och harmonisk i den relation man har.
Jag tror också att man kan relatera sig till alla de här låtarna om kärlek.
"You're the meaning in my life, you're the inspiration.  When you love somebody till the end of time, When you love somebody (always on my mind)"
Som ex.
Jag tror dock inte att det alltid är de alltid är den dans på rosor som folk tror, eller att man svävar bland rosa moln dag ut och dag in. Men dom bekymmer som finns tar man sig igenom tillsammans.

Men som sagt så har jag skrivit massor om detta ämne tidigare så dom som vill kan ju gå bakåt o kika =)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: