I am the seven deadly sins.

2010-11-02 @ 10:40:06 / Allmänt / Kommentera (1) st
Du frågar dig varför jag bor i skogen och jag ler tyst,
för i denna värld som ingen äger får min själ ro.
Här blommar persikoträden medan floden flyter stilla.

Lycka är frid och frihet i djupet av hjärtat,
att få leka som ett barn och att få skratta åt skämt.
Lycka är små saker som hjärtat vårdar ömt och gömmer i evighet.

Den som finner frid i sitt hem är den som är lyckligast,
vare sig man är kung eller bonde.

Om du ständigt jobbar kommer du snart påstå att det inte finns några bäckar som rinner och fåglar som sjunger, saker som utgör själva livet.
Det är bara du och ditt jobb.

Acceptera smärtan, omfamna glädjen, sluta ångra dig!
Då först kan du med stolthet hävda; "Om jag fick leva om mitt liv skulle jag inte ändra någonting".

Lycka skapas av små fragment - en förstulen kyss eller ett leende, ett vänligt ansikte eller en ärligt menad komplimang.

Det kostar inget att le mot en främling.
Det kostar inget att vara lycklig.
Så var frikostig.

Jag önskar dig kärlek.
Den kärlek som finns mellan ett par som ligger i mörkret och pratar om svunna tider.
Kärleken som barn visar när de sträcker upp händerna för att bli upplyfta och som finns i deras kletiga pussar.
Den betryggande beröringen, de skimrande ögonen, ljudet från dörren när någon kommer hem.

Jag önskar dig skratt. Sprudlande skratt, gapskratt och det lågmälda skratt som får dig gråta av lycka.
Fnitter, med huvudena mot varandra... Vänligt skratt som smittar av sig.
Och att det inte spelar någon roll om nån glor.


Kommenterat av: Sandra

Sv: iih, tack =D ja jag vet inte, det gäller väl att ta sig ut och börja fota lite, har inte haft någon inspiration helt enkelt =P

2010-11-02 @ 11:02:11
http://sandralarssonfoto.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: