Cause I never wanna loose you

2010-09-05 @ 19:37:27 / Allmänt / Kommentera (0) st
Jag har varit i stallet sju dagar denna vecka.
5 dagar bestod av att kliva upp klockan sex.
Utfodra djuren vid 7, sedan släppa ut dem.
Kvart över 8 börjar vi mocka.
Klara vid halv elva.
Därefter är det påfyllning av vatten, göra iordning eftermiddagsmaten, måla dörrkarmar, boxdörrar, fönsterfoder, städa täckeskammaren, sadelkammaren, rensa ur täcken, rensa ur skötpåsarna, olja sadlar, skrubba sargen, fylla höpåsar, halma lösdriften, kolla staketen, rulla ut 400kg's balar på lösdriften, jaga lösa hästar, laga staket, laga strömtråden, ta in hästar till skoning.
Sedan börjar vi plocka in dem vid 3-tiden.
Klockan 4 slutar vi.

Ett par dagar har jag varit kvar länge. Badat hästar, friserat ridskolehästarna, ridit lektion och sådär.

Ändå åkte jag upp både igår och idag och red.
Igår en uteritt
Idag ett kort dressyrpass och avslutade med alla klätterbackar.

Och jag nyser, och jag hostar, och det kliar.
Kroppen värker av både ledvärk och träningsvärk och huvudet känns vara fyllt med bomull.

ÄNDÅ släpar jag mig ur sängen för dessa fantastiska djur.
Folk som känner mig vet att jag inte frivilligt kliver ur sängen på morgonen. Men fyrbeningarna har fått mig kliva upp en del gånger innan solen börjar stiga.
Man åker iväg på tävlingar, umgås med hästarna hela dan, släpar grejer, stressar, hjälper varandra. Åker tidigt på morgonen, kommer hem sent på kvällen.
Och ändå så är man där dagen därpå för att skritta ut hästen som tävlade för att dom inte ska få träningsvärk.
Ändå är man där och smörjer grejerna och pussar på hästen.

Helt fantastiskt vilken makt dom har.
Jag var sjukt irriterad på Ådi idag då vi skulle gå in.
Hon buffade på mig, skulle klia sig och segade.
Så kommer vi in i ridhuset, jag hade inga förväntningar alls.
Och den underbara lilla pärlan går som en klocka.
Fortfarande lite tjaffsig i munnen pga. bettet som gör att hon inte kan hänga i handen = irriterad men rätt okej i formen, mjuk i sidorna.
Det enda som inte funkade var sluta. Då ville hon inte vara med.
Och sedan red vi ut hon och jag, hon tramsade lite men är ju så stadig och trygg ändå.

Älskade pärla!
Jag som avskydde henne förut, tålde henne inte.
Lillhjärtat mitt.

Och mitt hjärta sväller av glädje när jag ser dem allihopa.
Alla betyder något speciellt!
Uteliggarna; Bellman, Labri, Karma, Doris, Flamman, Verona, Birk, Debbie, Bella, Pärla, Pierrot, Chardonnay
Brevid; Trix, Funder, Fred
Athena, Asta & Vickan
Madicken & Finelle
Adella, Vitza, Alex, Fido, Ådi, Andean, Menzo

När dom går i hagarna och njuter av vädret.
Älskade odjur!



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: