En svår och jobbig grej.

2010-09-01 @ 18:35:31 / Allmänt / Kommentera (3) st
Dagen har varit fantastisk.
Solsken, hästarna i hagarna, lugnt och stillsamt, musik på mp3:n och en lätt bris.

Dagen har varit värdelös.
Hösten är här, lugnt och stillsamt betyder mycket tanketid, musiken på mp3:n påverkar mig så sjukt mycket.

Det är så mycket jag skulle vilja skriva.
Men fingrarna vill inte riktigt lyda.
Jag vill lätta hela mitt hjärta i ett enda inlägg. Men är rädd för vilka som läser min blogg.
Jag kan inte vara så öppenhjärtig. Det skulle det innebära att erkänna att jag har sårbara punkter.
Att jag inte är så som jag vill vara.
Det skulle innebära att jag måste visa mig sårbar. Visa att jag bryr mig, mer än jag ger sken av.
Att jag tar åt mig av dom där obetydliga skämtkommentarerna som jag skrattar och snabbt ger en replik till.
Det skulle innebära att erkänna för mig själv att jag inte räcker till.

Jag har redan nu sagt mer än jag vill.
Men när man väl börjar kan man inte sluta.

Jag har alltid varit det där andrahandsvalet.
Har aldrig varit någons förstahandsval, varesig i relationer eller som vän.
Jag duger när folk är uttråkade och inte har något annat för sig.
Jag duger när den tjej killen egentligen ville ha hade pojkvän eller inte var intresserad.

Jag vet att det finns dom som tycker att jag är löjlig som är som jag är.
Jag har egentligen ingen anledning att bli tvärdeppad.
Inte varit med om värre saker än någon annan, finns dom som haft det mycket värre.
Men jag kan inte hjälpa det.
Jag är en tänkare, jag överanalyserar tills det inte finns något kvar.
Förlåt för det.
Jag har lätt att ta till mig människor, främst sådana som inte är bra för mig.
Jag har lätt att bli sårad eftersom jag öppenhjärtigt litar på alla, även när dom bevisat motsatsen.

Överlag tycker jag inte att folk behandlar mig illa, absolut inte.
Jag uppfattar det bara inte på samma sätt som dom.
Jag är överlag känsligare.
Och jag är ledsen att jag är sådan.
Ledsen att jag ger mig in i leken med taggigt skal och replikerar minst lika hårt.
Fastän jag egentligen blir så jävla sårad och helst bara vill att folk ska vara snälla.

Särskilt när det kommer till saker jag gillar och som jag vill vara bra på.
Sången tillexempel. Har fått kommentaren "Ja men det är jättegulligt att du sitter och sjunger så bra *hrm hrm* men dra igång spotify nu"
Jag replikerade då "Som om du skulle sjunga bättre" och flinade.
Men det gjorde så jävla ont!
Har inte sjungit inför någon sedan dess.
Det tog verkligen direkt där det skulle, även om det inte var elakt menat så.

Eller någon gång jag hade plockat ihop i lägenheten så det för en gångs skull var rent. Men jag hade massa block och papper på köksbordet sedan jag suttit och organiserat US.
Så säger en person "Ja, det var ju lite stökigt här"
Det är också en sak som tar så sjukt hårt.
En sak jag egentligen borde ge blanka fan i.
Men liks förbannat tar jag åt mig.

Eller igår när jag red Alex.
Han blev spänd inför galoppfattningarna och jag försökte om och om igen.
Så sa Monia åt mig att fatta galopp en bit därifrån. Självklart gjorde han det klockrent utan spänningar
Det tycker jag att jag borde kommit på själv. 13 års ridning liksom. Inte ens det har jag fattat.

Jag är så jääävla känslig.
Sitter med tårar i ögonen just nu.
Och jag är säkert extra känslig just nu. Kroppen är trött och gör ont.
Huvudet är trött.
Jag har en del och tänka på.

Just nu skulle jag bara vilja komma bort.
Slippa tänka på allt ansvar här, slippa planera, slippa allt.

Till råga på allt saknar jag dig så sjukt mycket just nu.
Allting spelas om och om i mitt huvud.

Ovanpå det fick jag ett samtal häromdagen som inte direkt gjorde saken bättre.
Jag hatar dig för det.

Nej, nu ska jag sluta gnälla.
Tack ni som finns där! <3
Ni betyder så jävla mycket!

Kommenterat av: Sandra

Andrahandsval? du är faktikst en av dom jag brukar skriva till först på msn, smsa först, ska jag redigera någon väljer jag din bild först osv osv.



"natta kommer sist".... hoppas N inte läser detta thi ;P



Så det så! ;)

2010-09-01 @ 21:41:34
http://sandralarssonfoto.blogg.se/
Kommenterat av: Natta

Haha eller hur! Sandra väljer alltid mig sist >_< då hon ringer börjar hon samtalet med "jag ringde först jasmine men hon svarade inte/kunde inte prata och sen ringde jag karro men samma sak där så då tänkte jag att jag kunde ringa dig istället" :P haha

2010-09-02 @ 16:56:18
http://inthedarkofthenight.blogg.se/
Kommenterat av: sandra

haha, men nath, tänk om jag inte skulle ringa dig alls. Sen kan jag väl inte ringa dig om det är du jag snackar ”skit" om...... Ops, sa jag det högt? =p nädå nath. Du betyder lika mycket ju <3 vi är oslagbara. Fotosession <3

2010-09-02 @ 21:01:32
http://sandralarssonfoto.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: