Mitt 2010

2011-01-22 @ 19:43:08 / Allmänt / Kommentera (0) st
JANUARI:

Året började i Vängel hos Jonas, där jag och Nath firade nyår. Jag började även Januari med att sluta röka.
Sedan flyttade jag tillfälligt ut till Sundmo då Nicklas var utomlands, jag var där tillsammans med Ringmor och stundvis var Jonas där.
Jag hade en liten identitetskris och funderade mycket på tro. Jag funderade även på att plocka ur mina piercings.
Jag var väldigt upprörd över vargjakten.
Min biologiske morfar gick bort, när vi var nere på begravningen överraskades jag av att jag tog det hårdare än jag trodde jag skulle göra.
Jag tog efter mycket om och men ur min off-center labret.
Jag funderade en del över mina värderingar i ämnet äktenskap och kom fram till att jag är väldigt kluven. (Det är jag fortfarande)

Jag pratade mycket om min kärlek till musik, min ståndpunkt ang. homosexuella och min vilja att tatuera mig. (har fortfarande inte gjort det)
Januari's höjdpunkt var att jag såg Dead by April live!!

Anledningen till att vi inte ser särskilt peppade ut var för att vi fick vänta 2½ h xD

FEBRUARI:

Jag började lyssna på Sparzanza.
Jag pysslade mycket med gospeln & stallet.
Jag försökte lägga ner mina känslor för en kille, men misslyckades totalt och gör det fortfarande.
Enzo och jag stod på näsan på en ridlektion och det resulterade i en ny skada i mina nerver i händerna som fortfarande kan domna bort ibland.

Jag var modell på en modevisning och fick inte mindre än 3 ragg xD
Sedan hade jag en jobbig period där jag kände stark ovilja till allt. Ville inte kliva upp, ville inte göra något, var inte glad.
Jag skrattade åt alla hjärtans dag jippot. Men skickade i hemlighet en alla hjärtans dag present själv.
Funderingar om vad jag skulle göra om jag hade en vecka kvar att leva, en månad eller en dag.
Jag har fortfarande samma åsikter där som jag skrev dem då.
Ett argt inlägg om Ramsele skola dök upp tillsammans med en massa minnen som plågade mina drömmar en tid efter jag skrev inlägget.
En ny frisyr införskaffades.

Jag saknar den sjuuukt mycket.
Jag diskuterade mycket med Martin. bla. om lycka, vad lycka var och hur man kunde definera lycka.


MARS:

Jag började månaden med panikångest och mentala blockeringar.
Skrev även ett långt inlägg om ridningen, att jag inte visste om jag tyckte det var roligt längre. Att jag var rädd och inte visste om jag orkade. Kanske skulle ta en paus.
Jag trodde seriöst att Godzilla trampat sönder brooklyn på riktigt.
Saknade estetiska programmet och dess elever riktigt mycket.

Jag fick en massa goda råd från "Goda råd AB"
Jonas och jag började bygga ett luftslott.
Jag spenderade en natt på hotell Färnlöfs.
Sandra visade mig "Spaaaasssmmm"
Vi hade schlagertema med gospeln.

Jag hade EXTREMT mycket att ordna.
Förklarade min kärlek till Metallica.
Så skrev jag en låt om min stora kärlek.


APRIL:

Nath kom upp tidigt i April.
Jag hade stallvakt och vi var påskkärringar i skogsnäs.

Inser att jag nog lever i en alldeles egen värld. ^^
Halvan och Jag vann första omgången av ridskolecupen!
Ådisan och jag tog oss över ett hinder på 1m

Mamma och Halvan fyllde år
Tog en trip "down the memory-lane" om skolorna jag gått på.
Jonas skrev en godnattsaga till mig.
Gjorde en lååång lista med rocklåtar.
Bytte sköthäst och gick från Enzo till Ådi.
Men inser samtidigt att jag saknar Bellman så sjukt mycket.

Jag och några till kidnappade mamma för att fira hennes 40års dag. Hon tyckte inte om det till en början, men hon bättrade sig ;)

Gjorde en snabbinventering av mig själv och mina bra och dåliga sidor
Och jag gjorde en till inventering. På Ok ^^


MAJ:

Började maj med att åka till Östjämten med Team Fred Fagan på tävlingsdebut

Dagen därpå var jag även med till Östjämten med Team Astakvasta.
Min hårddisk på datorn kraschade
Jag funderade kring utseendefixering
Halvan & Jag vann även omgång 2 av ridskolecupen.
Jonas hade en sammandrabbning med sin bilstereo och sitt solskydd, jag skrattade så jag grät.
Flamman fick veterinärbesök.
Blev hittad av en tjej född -88 som hette Jasmine Öberg som också red och älskade låten "everything" med lifehouse. Sjukt coolt.
Vi började pyssla med hotellet.

Jag nojjade över att inte nå upp till Nicklas standard.
Flamson fortsatte vara halt.
Jag fick höra att jag var korkad.
Jag blev såld för 15dollar.
Jag är lycklig över det fantastiska vädret och vi jobbar vidare med hotellet.


JUNI:

Jag och storebror firar årsdag.
Flamman åkte in på veterinärkliniken för hältutredning.
Jag, Mamma & Alva hade en sjukt rolig resa med matpaus på en camping där vi rastade ponnyn. Mys!
Hotellet står färdigt för invigning med niornas bal.

Jag hade en dålig period och försökte vara alla till lags.
Hade två sjukt roliga hästdagar med stafett och poänghoppning.
Blev arbetsledare för grabbarna, jo jo, dom lyssnade ju absolut på mig.
Vi åkte till Matfors med Team Fred Fagan. Tävlingscoachen var mycket stolt när det slutade med placering!

Det krigades med vatten och spackel på hotellet.
Midsommar firade som sedvanligt i Ramselesjön

Skrev ett långt inlägg om vad jag kände för Jonas.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: