Tidningen Ångermanland, humor till morgonkaffet.

2011-01-18 @ 09:11:04 / Allmänt / Kommentera (4) st
Döm om min förvåning.
Här sitter man och dricker morgonkaffe på jobbet och fikar sitt morgonfika.
Slår upp tidningen Ångermanland.. Rubriken är;
"1,5års fängelse för ledare i knarkhärva"
På sida fyra kan man läsa om de olika karaktärerna i härvan. Presidenten, Shrek, 33åringen & 24åringen, Lägenhetsinnehavaren & flickvännen, missbrukarparet.
Om varje person står vilken roll dom haft och vad dom blev dömda för, om dom är tidigare straffade och i vissa fall civilstatus.

På sida 12 fortsätter humorn.
Där finns en bild på "presidenten" framför ett väldigt karaktäristiskt hus. Det står mycket om honom som person, vart han rör sig och vart han bor.
MEN dom har cencurerat ansiktet.

Det talas om skvallerforum på internet och hur forumet talar om klubben "Outlaws prospektklubb" som Presidenten är ledare för.
Han fick kontakt med "Shrek" som fick smeknamnet tack vare sitt fysiska yttre.
"Egentligen är jag den där dumma killen som vill ha bekräftelse. Hela det här trasslet, som jag själv försatt mig i, handlar om att jag vill vara en shysst polare. en av mina kompisar är roten till allt det onda. Hade inte han hållit på med narkotika hade jag inte blivit inblandad"

Han berättar vidare att han hade stora planer om att expandera och ett antal 20åriga killar svär honom trohet. ÖVER SMS!
Outlaws Östersund fokuserade på amfetamin och hasch, medlemmar och supporters sålde vidare drogerna till lokala försäljare och brukare i hela mellannorrland; Sollefteå, Östersund, Ånge, Sundsvall och Gävle.
Själv använde presidenten ingenting, men sålde vidare till gamla polare & bekanta.



Vad i helvete TÅ?
Var är den objektiva sidan i hela historien?
Artikeln framstår på ett sätt som gör att det är synd om Presidenten, att han blivit inlurad i det hela och att det var synd att han åkte fast.
En anonym källa kommenterar hur han var som person och hur dom tog avstånd till honom.
Bilden i tidningen med det karaktäristiska huset gör att det INTE är svårt att leta reda på vem han är.
Det tog mig 10min att få reda på bostadsadress...

Objektiv journalistik existerar inte i TÅ´s värld...
På deras hemsida står att dom inte stöder skitsnack, rykten och mobbing. Men läs vilka kommentarer som helst på olika artiklar så står det om folk som skriver ut allt om en person, utom namn.
Ryktesbildningen skapas på TÅ´s sida i många aspekter.
Ej dömda personer blir uthängda bland artikelkommentarer.

Blandannat i tidningen står det "Sedan ska man komma ihåg att det inte direkt är några genier vi har att göra med, hur mycket de använt själva låter jag vara osagt. Men det är också en faktor att räkna med, säger chefsåklagare Katarina Eriksson"

Vad i helvete!? Dels att dom söker en chefsåklagare för kommentar och tar ut hennes HELT partiska åsikter i tryck i tidningen. Där hon nedervärderar personerna.
Jag skäms för Tomas Izaias Englund´s vägnar, hur fan kan man skriva en sån artikel?
Jag skäms för tidningen Ångermanland.
Jag skäms för att jag någonsin skrivit för dem och skrivit under med mitt namn i en sådan tidning.

Tidningen Ångermanland, skärpning!!
Det är inte första gången ni gör artiklar baserade på kommentarer från enbart en sida. Inte ens personer det handlar om söker ni för kommentarer, och när ni gör det skriver ni ändå som ni vill och vinklar det åt ett håll.
När jag började skriva för er sa ni till mig att vara objektiv för jag skrev positivt om en konsert i Ramsele.
Nu förstår jag vad objektiv menas för er, det är att skriva saker som folk vill läsa. Dvs. dramatik, uthängning & ryktesbaserade händelser.
Ni tappar läsare i en sinnessjuk fart, förstår ni inte att det ni gör är fel?

Kommenterat av: Karolina

Ska du sluta skriva för dem? hängde inte med på den fronten.

2011-01-18 @ 11:21:03
http://konden.blogg.se/
Kommenterat av: mari karlsson lundin

Hahaha ja Jasmine Slåss mot en vägg du. Det har vi gjort :) men bra skrivet och jaa vad ska man säga, ska vi bojkotta tidningen alla vill ha men svär över.........

2011-01-18 @ 18:27:28
Kommenterat av: Jasmine

Karro: Jag HAR slutat skriva för dem. dom började ändra mina texter så att texten inte var det jag skrivit på långa vägar. Jag har fortfarande inte fått betalt av dem osv.

2011-01-19 @ 09:17:40
Kommenterat av: Sandra

Anmäl! (syftade på dina jobb som du inte fått betalt för)

2011-01-19 @ 11:52:21

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: