Dag 1 med Herbalife

2011-09-30 @ 14:29:31 / / Kommentera (0) st
Nu har jag äntligen dragit igång, och på riktigt.
Köpte herbalifeprodukter igår.
Och vad är bättre pepp än att göra allt offentligt?
Skickat iväg pojkvännen att köpa en våg, så ska dokumentera startvikt och sedan hur det går.
Mål för nästa vecka:
- Inte dricka Coca Cola
- Komma igång ordentligt med shake:erna
- Träna minst tre gånger (Zumba måndag, Boxersize Onsdag och styrketräning någon dag)

Det känns som ganska rimliga mål.

Så hur känns det efter första dagen?
Jordgubbsmaken var inte så god som jag minns, men vaniljen var desto bättre.
Proteinet och fibertabletterna har självklart inte gett någon verkan än.
Jag drack en shake vid 10 imorse, valde vaniljen.
Åt lättlunch vid 12,30
Nu börjar det bli dags för ett par grönsaker
Sen blir det en shake till "middag"
Dagens rörelse blir ridningen samt stalljour hela dagen imorgon.

Håller mig hyfsat mätt, är självklart något sötsugen men det går ganska bra. Bara stoppat i mig ett par clementinklyftor.
Och 2 glas med blåbärssmoothie (Blåbär, fil och lite florsocker) som Maria gjorde på jobbet
Huvudvärken börjar infinna sig, antar dock att det är sockerabstinensen som börjar kicka igång.
Röksuget har också blivit mindre.
Tror dock att ovanstående är en placeboeffekt eftersom jag bestämt mig för att må bättre.
För jag vill verkligen ha en förändring, märker när jag köper kläder att jag är mycket större än jag tror att jag är.

Men som sagt, startvikt och resultat vecka för vecka kommer.
Nu får det bli en smärtsamt ärlig blogg som ska följa både med och motgångar.

Ni får jättegärna hjälpa till o peppa mig!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: