Sommarkurs

2012-07-24 @ 20:20:02 / Allmänt / Kommentera (0) st
Sitter nu uppe i cafeterian på ridskolan och har precis nattat vicke.
Snart ska vi hämta mat.

Måste bara berätta om dagen.

Pass 1:
Skänkelvikning mot två små räcken på varsin sida om medellinjen.
Galoppbommar ca 6st och avsluta med en oxer/räcke på slutet beroende på varv.

Vicke kändes stabil och lugn men jag glappade för mycket i tygeln på skänkelvikningsövningen och sen var jag väldigt nervös för galoppbommarna.
Men han var sååå duktig! Förutom att jag red som en kratta in så gick det riktigt bra!

Pass 2:
Vändningsövning.
Rida korta vägar på bommar och hinder.
I början var han lite loj och seg men jag vägrade ta på sporrar eftersom jag knorrar fast mig så förbannat och ville inte riskera att nypa honom så han piper iväg.
Sen när vi red banorna så var han sååå duktig! Jag påminde nog mest om en väderkvarn som drev så jag höll på att krevera. Men Vicke var sååå fin!
Fick väldigt positiv feedback om att jag har en fantastisk känsla, rider de flesta hästar bra och passade väldigt bra på Vicke!
Galet roligt!!

Nu ska vi strax iväg på pizzan och hämta mat och sen blir de samkväm och umgås allihopa.
Imorn rider vi bana!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: