Torsdag

2012-07-26 @ 09:26:08 / Allmänt / Kommentera (0) st
Arbetsdag idag.
Är så galet trött. Inte fått sova på tre nätter.
Nåväl, vi krigar igenom denna dag också.

Banhoppningen igår då. Först och främst blev allting jätteförsenat så istället för att rida vid halv 11 red jag typ 12.
Galet.
Anyhow, Vicke kändes ganska seg och lite långsam och jag var lite trött i ridningen.
Första lilla banan på fyra hinder gick bra. Men sedan den långa banan var lite jobbigare.
Hinder nr 1 var ett rosa hinder med en liten grind under, den var inga problem.
Hinder nr 2 var ett räcke på lång väg med regnbågar under den gick också helt okej. Samma med hinder nr 3 som var muren med två bommar över.
Hinder nr 4 gruvade jag för eftersom det var en oxer på lång väg med vattenmattan under men de gick riktigt bra, jag red som jag skulle och Vicke svarade fint.
Hinder nr 5 & 6 var även det oxrar, här började jag bli trött och red sämre så vi kom lite fel på båda dom.
6-7 var relaterat på 5 galoppsprång till ett räcke, inga problem.
8 var hinder nr 1 och sedan 9-10 var relaterat räcke-oxer och det var lätt som en plätt.

Pust pust och dags för varv två.
Jag behöll samma höjd. Dels för att vi var lite trötta båda två och dels för att han inte är riktigt igång.
Visst hade jag kunnat höja både 1 & 2dm men jag försöker inte leka tuff och hoppa något jag inte klarar av. Är så himla lätt att det blir fel och så sabbar man hela det passet med massa vägringar/rivningar/islag och en osäker häst.
Och jag och Vicke känner inte varandra så då är det dumt att chansa.

Varv två var vi trötta från start.
Startade dåligt på ettan, tvåan, trean, fyran var okej. femman satsade jag emot men ångrade mig sista språnget då vi låg alldeles förstort så vi fick ett kråkhopp där som störde rytmen.
Därför kom vi också fel på sexan och därmed också sjuan där jag fick 6 språng istället för fem.
Åttan skärpte vi oss på och sista linjen också.
Sen tog jag om 6-7 för att få rätt antal språng. Lyckades och där slutade vi.

På det stora hela är jag MER än nöjd över min och Vickes insats dessa två dagar.
Det blir nog honom som sköthäst i höst och vad som händer mer får vi se.
Jag är nöjd med mig själv som hittade känslan såpass bra på en för mig helt ny häst som jag dessutom varit lite rädd för.
Men jag vågade, det är huvudsaken. =)

Jennie knäppte en bild på oss men jag har inte frågat om jag får använda den.
Så jag länkar till henne istället :)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/486641_10151064888563390_1446638799_n.jpg

Det är alltså duktiga Jennie Bergström som tagit den bilden.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: