Upplägg

2012-06-21 @ 21:10:07 / / Kommentera (0) st
Idag gjorde jag första dagen på cafét men nu har jag helg.
Sen mån-tis jobbar jag och ons-sön är jag i Kiruna.

SEN, mina vänner, ska Vanessa kickas igång efter tre veckors semester.
Så då ska jag börja rida igen.
Till en början ska hon bara få ta långa skrittpromenader vid hand i en vecka.
Sen ska hon ridas långa skrittpromenader.
Utöver det efter en vecka börjar vi trava och sedan efter 3 veckor så ska hon få börja galoppera.
I sommar ska vi klättra mycket så hon bygger muskler. Först långa backar med liten lutning och sen öka lutningen mer och mer.
Allt för att hon ska bli så hållbar som möjligt tills i höst.

Så det ska bli spännande med ett nytt ordentligt upplägg.
Annars blir de mest slöridning på sommaren. Men i höst ska hon vara fit for fight till ridlektionerna.
Ev. Ska hon vara med på Monias sommarkurs. Fast de är inte troligt för den är i slutet på Juli. och jag kommer hem den 1 så har bara 3½ vecka på mig.
Tycker de är för lite för att hon ska vara ordentligt igång till en hoppträning på 2-3 dagar.
Så får se om jag inte ska ta en annan häst, den som Monia vill att jag ska ha ;)

Såhär såg Bellman ut efter sommaren jag hade honom :) Grymt jävla läcker. Ett sånt muskelpaket!
Och såhär har han sett ut typ alla år efter det. Ser ut som att han svalt en höboll, ingen överlinje, ingen bog och ingen rumpa :(
Tråkigt.
Men nu ska Vanessa bli biff :D Så jag kan lämna ifrån mig henne i höst med gott samvete.
Ska inte ha kvar henne pga. att jag vill komma ut och träna lite och hon går inte att köra. Så from. i höst har jag en annan häst.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: