Tokfux

2012-11-13 @ 21:51:34 / Allmänt / Kommentera (0) st
Knasig fuxmärr idag på lektionen..
Började över bommarna redan, cavaletti med kort avstånd och sen cavaletti med långt avstånd.
De långa skulle sjäääälvklart galopperas, förstod jag inte det? Tokmärr.
Och sen i galoppen så bockade hon. hmm..
 
Dags för kryss på medellinjen med tillhörande serpentinbågar och galoppombyten.
Fuxmärr dansade i sidled och bockade.
Kastade sig över första, bockade igen, hoppade fint andra och kalas tredje.
Om igen.
Bock bock, bakutspark, hopp åt sidan vägra svänga.
Och så höll det på.
Klotrund på hindren men däremellan. Jisses.

Tillslut morrade jag något om "SKÄRP DIG; JAG TÄNKER INTE RAMLA AV EN LITEN FUXMÄRR BARA FÖR ATT DEN ÄR PÅ DÅLIGT HUMÖR!!!" och sparkade till henne.
Sista gången va hon fiiin och fick morotar inne i stallet som belöning.
 
Knasiga märr.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: