Hur hanterar man hjärtesorg?
 
Försäkringsbeskedet är skickat.. Godkänt..
Inget datum är ännu satt.
Jag kommer förlora en kär vän och en fantastisk individ.

Hur förklarar man att en häst gjort så mycket?
Jag som är så hopprädd, har aldrig tvekat en sekund där uppe på hans rygg.
Första gången jag satt på honom var jag livrädd.
Vilket engagemang jag la ner, longera över bomar, promenera i skogen, bygga muskler och bygga en relation.
Första gången på den där smala bruna ryggen.
Han var tokspänd, hoppade och for.
Jag var livrädd och höll fast mig i halsringen så jag fick kramp i fingrarna.
 
Och sedan, den där hopplektionen. Vi hoppade blixten och han var fantastisk. Så ärlig, alltid öronen framåt. 
Och dom där sursparkarna när man fattade galopp.
Och den gången vi stöp på plana backen så vi gick omkull. Ingen av oss han fatta vad som hände.

Har alltid vetat att något var fel.
Men den där stora bruna hästen med de vackra ansiktet och snälla ögonen.
I hjärtat är du alltid min.
Jag älskar dig Mulle!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: