Jag överlevde

2013-04-17 @ 10:57:27 / Allmänt / Kommentera (0) st
Men roligt var det inte.
Jag tänkte vara smart och gå ut tidigare så jag hann värma ur honom så den värsta energin skulle gå ur.
Skrittade ut och red sen på planen (ja, där de gick att rida) en stund.
Kom in i ridhuset och skulle börja trava, då flyger han i luften >_<
Aja, fortsatte värma och sen började den gemensamma värmningen. Det gick helt okej, han kändes lite stark och bockade mest in huvudet så försökte få honom lite över tygeln så han skulle komma ärligt fram men nja..

Så skulle vi börja travhoppa, första gången gick bra, då var han inte riktigt med på vad vi skulle göra.
Andra gången, börjar skutta över bajshögar, bli vinglig och sen slänga sig = jag blir kvar i handen och det blir dragkamp.
Så skulle vi galopphoppa, allt blev så spänt så han tappade kroppen och jag blev starkare och starkare i handen.
Nytt hinder och galopphoppa. Stark så in i norden och efter kom det lite brall, men genomlidligt.
Sen skulle vi hoppa bana.

Första hindret, helt okej. Andra, började bralla och slänga sig på innerskänkeln på kortsidan (Han är rädd för läktaren) = kort kort väg till tredje = han samlar sig ännu mer.
Hoppar tredje och sen exploderar det. Och sedan fjärde.
Hoppade tredje en gång till, exploderade likadant igen =/ Sen fick vi ge oss.

Ush, det var inte roligt alls. Illamåendet satt som en klump i halsen och det kände väl han så han också blir spänd.
På slutet så blev jag bättre i handen iaf.
Så i helgen ska vi galoppa bommar!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: