Köttfärsröra

2013-04-08 @ 17:34:42 / Allmänt / Kommentera (1) st
500g valfri färs, jag använder nöt eller blandfärs.
1 köttbuljongtärning
3dl grädde
Ketchup
Tomatpuré
1 förpackning krossade tomater
1 burk kidneybönor
1 burk majs

Fräs köttfärsen, i med buljongtärningen och lite tomatpuré
Häll över grädden, lite ketchup, majsen och kidneybönorna
rör i den krossade tomaten. Krydda efter smak. Jag använder alltid basilika!
Red av vid behov
Sedan en valfri pasta till, t.ex Penne =)

Sjukt gott och oerhört lätt att laga. Tar en kvart, max!


Nu ska jag börja byta om och åka till stallet, tvätta vivack coh hjälpa med nattningen =)

Kommenterat av: Sandra SG

fin blogg! :D

Svar: Tack så mycket =)
Jasmine Öberg

2013-04-08 @ 21:57:55
http://sategu.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: