Utveckling av mål för hästarna.

2013-01-03 @ 15:00:48 / Allmänt / Kommentera (0) st
Vivack:
Innan nästa år vill jag kunna hoppa en bana på 1m med Vivack.
Stadigt i ett jämnt tempo och utan att jag ska behöva vara osäker.
Ett delmål är att innan sommaren kunna hoppa en bana på 90cm.
Ska innan nästa år kunna hoppa enstaka hinder på 1,10 också.
 
Enzo: 
Ska kunna gå stadigt i ridkskoleverksamheten och uppföra sig väl och kunna hänga med.
Innan sommaren ska han ha börjat gå lektioner och innan nästa år ska han va inne i verksamheten på ordinarie basis.
 
 
Hur jag ska nå målen:
Med Vivack så gäller det att jag blir lite tuffare, börjar jobba lite mer självständigt och använda mer bommar när jag rider själv.
Sluta tänka "om" hela tiden. "OM han vägrar", "OM jag åker av", "OM han busar" osv.
Det här året blir mer mental träning.
Jag ska försöka satsa lite mer på min egen ridning. Sluta hjälpa alla andra och istället fokusera på mina hästar. Sluta försöka vara andra till lags och tänka på vad andra ska tycka och tro.
Nu ska jag fokusera på min ridning och mina hästar och det börjar imorn när Vivack och Enzo ska sättas igång efter vintervilan.

Med Enzo är det bara att fortsätta som tidigare, ta allt i en lugn takt och låta det ta den tid det tar.
Att brådska med inridningen kommer bara ge en häst som kommer flippa ur på någon lektion förr eller senare. Det får hellre ta lite för lång tid "enligt andra" än för kort tid =)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: