Vivack <3

2013-01-10 @ 11:13:00 / Allmänt / Kommentera (0) st
Fina stora svåra killen!
Igår kunde jag galoppera på lös tygel och han gick kvar i formen. Finaste fina! <3
Alla tårar, all svett, allt slit försvann i det ögonblicket.
Stora hästar är inte alltid så roliga.

Förstår inte varför alla vill ha Laris, en så stor häst är ett rent h-vete.
Jag tror säkert att alla tycker han går så himla fint när han böjer ner storhuvet.
Men att få igång en så stor kropp och så långa bakben, de kräver lite mer...
Förstår inte varför alla suktar efter o ha en häst dom inte ens kan borsta ryggen på...
Är väl coolt för att han är ny och för att många storbloggare har stora hästar (Isabella N, Tyra osv)
Pratade med Monia om honom och hon sa att de va många (5-6st) som ville ha honom men hon ville inte riktigt att han skulle bli någons sköthäst iom. att han är så stor och det är få som kommer klara av att rida honom i en form som gör att han håller.
Det som är så synd med så stora hästar =(
Jag har kämpat mig blå med vivack och då är jag ändå 170 med 100kg att sätta emot de där långbakbenen ändå känns det som att jag skulle behöva 20cm ben till för att kunna hålla om honom ordentligt. Jag säger inte att jag klarar av honom och att andra inte klarar av stora hästar.
Absolut inte! Jag har skitsvårt med Vivack, men han är svårare på det viset att det är lång hals, lång rygg och raka bakben.
Laris är bättre byggd.

anyhow.

Prinsipisessan blev en bockmaskin igår, hon var inte alls särskilt rolig och sitta på.
Men hon gav sig. =)
Har mycket jobb framför mig med den hästen.

Enzo och Chris travade en halv kortsida igår =D Dom var så duktiga!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: