Min fina lilla kille.
Igår så höll jag på att pyssla här hemma, kokade sockerlag till saft, målade, så hör vi hur Ailu börjar tokskälla, då var de polackerna som kom hem.
Så vi gick ut och passade på att leka en liten stund.
Så håller jag hans knut i handen och ska kasta iväg den, då hoppar han efter den och när han landar så glider bakbenen undan och han ramlar.
Och SKRIKER!
Ailu är vanligtvis en tyst hund då han drattar omkull, blir kliven på eller så. Men nu skrek han och drog upp vänster bak under magen.
Och blev liggandes.
Vi bar in honom och ringde veterinär i Sollefteå som rekommenderade oss vidare till Östersund istället om det ev. skulle bli en operation.

In med hunden i bilen och iväg. Här någonstans börjar chocken på Ailu gå in för han var dåsig och inte riktigt "med"
Vi kom fram och fick komma in, och han fick sedering.
Röntgen visade att ett ben ovanför hasen var av.
Nu väntar vi på besked från kirurgen hur han vill göra. Om han vill operera eller bara gipsa.

Vi fick lämna vårt lilla hjärta i veterinärernas händer igårkväll och åka hem själva.
Det är fruktansvärt tomt här hemma kan jag ju säga. =(
Kan dom inte ringa snart?

Jag hade stallet imorse, inte mycket sömn inatt kan jag ju säga. Men de gick bra, Bellman gjorde en rusning men annars var det lugnt.
Nu ligger jag med en huvudvärk som inte tillåter mycket rörelse.. Så fort vet. har ringt så tänker jag somna om igen.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: