01. Om mig

2010-11-20 @ 16:47:54 / Allmänt / Kommentera (3) st


Om mig;

Jag är 22år fyllda och bor i en egen lägenhet i Ramsele.
Lägenheten är bland det bästa jag har, den är på 47kvadrat och i den finns badkar (<3) och egen tvättmaskin, vilket är helt fantastiskt!
Varför jag valt att bo kvar i Ramsele är för att jag vill värna om bygden som sådan. Jag trivs fantastiskt bra (från dag till dag naturligtvis) men överlag överväger fördelarna mot nackdelarna.
Jag har allting som jag behöver här och ser inte tjusningen med att flytta till en större stad bara för sakens skull för att det är det man "ska" göra som ung.
Jag jobbar just nu som frilansjournalist åt två olika tidningar. Tidningen Nordsverige och tidningen Allehanda. Det är fantastiskt roligt!

Jag som person är nog väldigt komplex.
Jag är en färgstark person som tycker om att synas och höras och har åsikter om det mesta.
Dessutom har jag en svaghet som består av att jag helt enkelt inte lärt mig när man ska hålla käft och inte vilket gör att jag lätt sätter mig själv i hetsiga diskussioner.
Jag är också väldigt humörsstyrd, fruktansvärt mycket faktiskt. Lika väl som jag kan avguda en person och vara sjukt trevlig och rolig, så kan det vända på en timme och personen kan lika gärna fara dit solen inte lyser.
När jag går igenom min spotifylista vänder mitt humör i samma ordning som låtarna.
Jag är väldigt känslig och tar åt mig både sinnesstämningar och musik/texter.

Mina intressen;

Jag är hästtjej, i själ och hjärta.
Jag har försökt sluta ett par gånger men det går helt enkelt inte. Det är en stor del av mig som fattas när jag inte är med hästarna omkring mig.
Är nu inne på mitt 13år som hästtjej. Har haft egen häst. En nordsvensk valack på 6år.
Har varit skötare på en rad olika hästar genom åren.
Madicken - Min första sköthäst och min vita prinsessa som lärde mig hur man ramlar av ordentligt ;)
Pierrot - Min första stora kärlek, hade honom i fyra år, tävlade både dressyr och hoppning och även där fick jag åka av ett par gånger främst i samband med hoppningen.
Pari Girl - En häst jag saknar än idag. Min vackra, eldiga tjej som var allt jag någonsin kunde drömma om. Halvknäpp och het i huvudet men helt fantastisk. Vila i frid tjejen.
Andean - Blev min sköthäst ett tag för att jag skulle få tillbaka självförtroendet. Denna gentleman tog hand om mig på bästa sätt!
Menzo - Vi höll inte ihop så länge pga. alla hans problem. Men jag är väldigt svag för honom fortfarande.
Lexington - Hästen som jag upplevt himmel och helvettet med. Var så kär i honom från början och han var fantastisk. Men efter en jobbig period med uttöjda ledband och en axel ur led gick vi skillda vägar.
Bellman - Denna häst skulle jag kunna skriva en bok om. Han är min stora kärlek! Min fantastiska ponnyprins som gjort allt för mig! (Inklusive gett mig ett sprucket bäcken) Detta fantastiska lejonhjärta kommer få mig gråta blod den dag han försvinner!

Familjen äger även en liten shetlandsponny vid namn Rossmons Flamingo. (Flamman) som jag kommer börja köra med framöver.
Flamman

Ett annat väldigt stort intresse är musiken.
Jag älskar att sjunga och det är svårare att få mig hålla truten än att få mig att börja.
Går väl mest och nynnar hela tiden och replikerar gärna en kommentar med en sång. Spelar även gitarr hjälpligt, åtminstonde så att jag kan kompa mig själv.
Skriver även lite texter men tonsätter dem inte själv då jag anser mina kunskaper otillräckliga och det låter aldrig som jag vill att det ska låta.

Är även väldigt förtjust i att skriva.
Dikter, noveller, musiktexter eller bara tankar som här i bloggen.
Jag gillar att uttrycka mig och försöker alltid hitta nya sätt att få saker låta mer kraftfulla, jag lägger mycket tid på att beskriva min omgivning eller intryck jag fått.

Min framtid;

I framtiden tror jag att jag fortfarande kommer hålla på med både hästar och musik i någon form om än bara som hobby.
Jag skulle vilja jobba socialt, vill gärna utbilda mig till bartender eller mer inom journalistik/skrivbent.
Tror inte att jag kommer bo kvar i Ramsele hela mitt liv, absolut inte. Men jag har många år framför mig och jag har ingen brådska.
Någon gång ska jag åka till Irland och Australien.
Irland för att det är så fruktansvärt vacker och Australien för att jag vill besöka Bondi Beach.




Så, det var lite mer om mig.
Något mer finns nog inte att säga för tillfället =)

Kommenterat av: Sandra

Dock har du glömt en grej.

Se detta med glimten i ögat med ändå se allvaret i det också.



Jag röker vilket kommer sakta men säkert förstöra den sångröst jag besitter och i framtiden kanske jag inte kommer klara av att förbättra det jag klarar av som bäst pga det, alltså sången.

2010-11-20 @ 17:52:01
Kommenterat av: Karolina

kludd kludd

ja satt och tänkte på det där med att man "ska flytta som ung" .

Jag håller inte med att de stämmer, ja tro nog alla gör som man själv vill helt enkelt ;) visst är föräldrar på en men dem e nog rädd att man ska missa sånt som dem missade ;)

2010-11-20 @ 18:15:21
http://konden.blogg.se/
Kommenterat av: Jasmine

Gör inget om min sångröst försämras. Just nu får jag inte ens sjunga solo i gospelkören så det känns inte som om de är något värt o spara på.

2010-11-20 @ 20:26:00

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: