Sundsvall-Torpshammar.

2009-03-30 @ 12:29:52 / Allmänt / Kommentera (0) st
Okej. Ni som har bråttom eller inte orkar läsa kan sluta här.

Lördag:
Dagen började med att tina kom och hämtade mig vid kvart över 9. Då brummade vi härifrån till Sandra i Bjärtrå för bilbyte då Johannes skulle fixa Tinas bil. Så vi bytte bil och brummade vidare mot Sundsvall.
Partymusiken var på, tre tjejer på gott humör och äventyret kunde börja.

Framme i Birsta så började vi med Media Markt. Kolla kameror och teknik förståss. Då var de en gubbe som tog upp en kamera o knäppte kort på Sandra xD Sen gick han bort till fetobjektivet o stod o kollade på henne där.

Sen skulle vi ner på själva gallerian. Tror ni de fanns nån parkering eller? Nej. Typ hur mycket folk som helst, helt sjukt.
(visade sig senare att det var 1års jubileum av Gallerian)
Så vi åkte bort till hööks/jysk där borta o parkerade.

Sen knatade vi iväg, in på Mc. Donalds och köpte milkshake o Mc.Flurry. Sen softade vi en stund. Sedan tog vi sats och skulle springa runt men då såg jag en skylt på scenen.
Torsdag: Markoolio/Shirley clamp
Fredag: EMD/någon jag inte kände till-
Typ. Så då kollade jag självklart på Lördagen för o se vilka vi skulle få träffa.
>_<
Bananer i pyjamas. SJÄLVKLART!! Hahahhaha

Så vi struntade i scenen och kutade runt på affärer o sånt istället.
Vid kvart över tre så hade vi varit runt överallt så vi lånade varsin dator och grejade en halvtimme. Sen så gick vi bort på resturang köket och skulle käka, där mötte vi upp med Mattias också.
Blev kycklingspett med vitlökssås och klyftpotatis. MUMS var det!!

Så käkade vi, pratade o bestämde tid tills morgondagen på Boda Borg. Sen så brummade jag, Tina o Sandra in mot torpshammar.
Tina fick se rådjur, jag fick syn på älgar och för att inte Sandra skulle känna sig utanför skrek hon "RENAR" när vi åkte förbi en hästhage, jag höll på o sätta drickan i halsen och garvade så jag grät.

Så, väl framme i Torpshammar vid Boda Borg studsade vi runt och var så jävla peppade!
Vi bäddade och gick sen ut för att knäppa massa spökliga kort.
Sen kom även Mattias och han hade med sig dvd:n så då kollade vi på film.
Chucky, den onda dockan. gissa vad jag drömde mardrömmar om?
Så hade vi ett fönster i vårt rum, brevid min o sandras säng, som ledde ut till en balkong.
Jag kunde seriöst inte förmå mig att ligga vänd mot fönstret, jag låg mot väggen hela natten. Så jävla läskigt!


Så SÖNDAGEN
Fy fan så jävla peppade vi var.
Upp på morgonen, göra sig iordning, spelade lite fotboll/Krocketboll typ xD
Sen knatade vi ner.
Vi började med en bana som hette Cave.
Man kom in i ett rum där det var en massa silver och guldfärgade stenar på väggen. Men vi kröp bara vidare in i en tunnel. När vi kom fram var det knappar man skulle trycka på. Knapparna var guld och silverfärgade. Självklart skulle man räkna dom.
Så jag kröp tillbaka o räknade. Så klarade vi den banan. Då skulle man upp igenom en grotta, (som f.ö gjorde snoront i knäna) Då kom man upp i ett annat rum. Där jag tror att de var en totempole, vi fattade aldrig riktigt hur man skulle göra, men vi fick grönt o kom vidare.
Ett rum var de dansmattor i, där man skulle hoppa.
Ett rum var en pall vi skulle stå alla fyra och balansera den. Och smala pinnar man skulle gå på utan att nudda en pelare.
Man skulle stoppa händerna i hål på väggen, hålla för hål där de blåste, tända en os-fackla, cykla, hoppa hopprep, balansera en planka så att den var helt rak i tio sekunder.
Samt balansera en boll på en planka så den for in i ett hål.

Det fanns rum där man skulle göra klättervägg, skicka s.o.s signaler, åka i en kista, stoppa pengar på väggen, välja rätt väg av fyra, krypa genom snören, inte nudda golv, akta sig för sensorer, åka däck och svinga sig i rep på väggen, krypa över en rulle, hänga upp och ner, trycka knappar i en viss ordning, trycka på knappar som lös, eller krypa in i hundkojor och leta symboler i rätt ordning.

Det fanns också rum där det var helt mörkt och man skulle leda en laserstråle, eller titta genom ett hål som lös upp om man vevade, eller ett där man skulle dra i en kattsvans, krypa bland hyllor, akta sig för kablar, hoppa ner i ett kök, ta en ost.

Den roligaste banan var expedition viking.
Vi klarade den på tredje försöket, dom innan oss provade typ tio gånger innan dom gav upp.
Man skulle in och så rodde två stycken, en skulle styra skeppet.
På väggen fanns en karta där lampor tändes om man rodde.
När man kommit fram på kartan öppnades nästa dörr.
Där skulle man ordna fisk till isbjörnarna. Man fick bara gå på bryggan så skulle man lasta fisk i en låda som sedan åkte ner och öppnade en annan dörr.
Där var de en vak man skulle ner i, och så var de en rutshkana ner, där skulle man slåss mot två vikingar.
Vi klarade den rätt fort, det var vikingarna som ställde till problem.

Ratsbanan minns jag också väldigt tydligt för de var så jävla mycket krypa på den.
Första rummet fanns det en lucka med en katt man skulle stänga. Så skulle man stoppa in händerna i ett hål i väggen o dra i en kattsvans.
Sen skulle man krypa upp i gångar tills man kom till ett hål, där hängde en kabel man skulle akta sig för.
Så skulle man upp i ett skafferi och lyfta på allt som en råtta kan tänka sig äta. Sen kom man in till ett stort kök, där man skulle klättra runt.
Sen in till ett annat rum där man skulle ta osten.

Tillslut klarade vi 19/22 banor varav 2 var avstängda. Vi klarade alltså alla utom en. Superbanan, det var den svåraste questen på hela Boda Borg och man fick inga ledtrådar.
Första rummet klurade vi ut rätt snabbt att de hade något med hjärtanhålen att göra. Tillslut kom vi på att vi skulle pendla stängerna i 20sek.
Då kom man till en stege där man skulle upp och vrida på rattar till rätt siffra/symbol.
Om det lyste en 3:a skulle det vara Mars, C, trekant osv. Sen skulle man trycka in dem.
Så kom man vidare till ett annat rum, med ett väldigt brant, halt nät, där uppe fanns en knapp, tryckte man på den så förlorade man.
Det rummet hann vi aldrig klara.
Men det var det enda som vi inte klarade, så jag tycker vi var jävligt bra ändå!

På slutet var jag sjukt trött.
Det tog på kroppen att springa dom där banorna kan jag säga. Samt alla trappor, kryphål, rutshkanor, stegar osv. Det var grymt jobbigt.
Idag har jag så jävla ont i benen så minsta lilla rörelse så grinar jag illa. Fyy fan!
Benen är värst, annars har jag lite ont i axeln jag slog illa.

Men det var helt klart värt det. Roligaste 8h i mitt liv!!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: