A trip down memory lane

2010-04-14 @ 22:17:19 / Allmänt / Kommentera (1) st

Helt fantastiskt hur mycket jag minns från då jag var yngre, när jag knappt minns vad jag gjorde igår =p

Ramseleskolan - Skolan med både bra och dåliga minnen.
Alla korsord vi alltid fick göra på engelskan, hur jag alltid ville sitta brevid Wille. ^^
Alla dom äckliga uppstoppade djuren, grisfostren och fåglarna.
Spanskan, där vi hade 7 olika lärare på ett år. Idiotläraren som trodde vi skulle veta vad allting utomhus hette när vi haft en spanskalektion. Och hon gick och tuggade tuggummi hela tiden.
Jag gick tyska ett tag också, Dietrun var så fascinerad av att mitt uttal var så bra.
Bild och film lektionerna. Där vi la ner all energi på ett manus jag och Sandra skrivit men när vi skulle filma det så blev de miss så det filmades vägen dit. Och vägen hem. Någon tryckte fel knapp. Systrarna Graav xD
Jag minns också den coola cykeln vi fick låna av Stefan och Esin, dubbelsits, dubbelstyre och dubbeltrampor.
Alla mina o Sandras påhitt. Hur vi filmade oss själva när vi satt hemma på rasterna. Spelade pokémon och kollade på mtv/ztv.
Vi kollade alltid på ztv/mtv i ett av klassrummen på rasterna också.

Backeskolan - Där jag började utvecklas.
När jag kom dit var jag helt rabiat. Kallade lärarna för "jävla kärringar" osv.
Jag minns alla discon vi hade, hur roligt vi tyckte att de var. Vi samlades efter skolan och pysslade och käkade sen på pizzan.
Sen hur tråkigt de va innan allt folk kom. Jag, Tina Nordin, Therese Johansson och Marie var järngänget.
Speciellt minns jag luciadiscot. Haha.
Vi var ett helt gäng som satt vid stolarna vid väggen, men så gick alla upp och dansade utom jag och Jonas, så då dansade vi också. Sen dansade vi typ hela kvällen. Och herregud va folk pratade xD
Dagen därpå minns jag att jag sjöng solo på luciakonserten i aulan. Jag var så sjukt nervös!
Jag minns också hur Tim Nilsson brukade skjuta pingisbollar på mig i kapprummet.
Och att man alltid var lika nervös när vintern kom för då skjöts de snöbollar hejvillt. Tim och Elias brukade putta ner mig i snön också.
Jag minns också min första kommentar till Sebban när jag började där och hur glad Marie var när de var någon som ställde upp för henne.
Jag minns verkligen alla låtar vi sjöng på avslutningen också. Om alla lärare.
Jag minns bildlektionerna, där jag fick ta speciallektioner för jag hade gjort klart allt och James tyckte verkligen om mig och tyckte jag löste allting på ett så smart sätt.
Jag skulle nämligen rita ett ansikte i profil på en sida av pappret, sen sa han att jag skulle rita den exakt likadant spegelvänd. Så jag vek ju pappret och höll det mot ett fönster. Och han blev helt lyrisk över hur smart jag var för han hade ju inte sagt hur jag skulle göra.
Och konversationsengelskan. Hatade den i början, fattade verkligen ingenting! Men sen älskade jag det. 24karat nincompoop, codswallop osv. xD
Och allt hans tjat om frölunda ^^
Och spelhörnan, älskade spelhörnan där vi spelade bilspel. xD Elias blev så vansinnig när jag och Therese körde över honom flera gånger så han stängde av min dator. ^^

Hjalmarströmer skolan Estetiska - Som jag både älskade och hatade
Jag minns att vi skulle göra något tillsammans då vi kom dit.
Jag minns också besvikelsen när vi insåg att vi skulle plantera blomlökar xD Hur vi mätte upp och grävde upp en pil i backen som pekade mot skolan där vi skulle plantera gula tulpaner. För dom pekade ju mot gula skolan xD
Jag minns alla öppenscener, alla låtar jag gjorde. Våran julshow minns jag väldigt selektivt.
Desideria, våran första helt egna stora show, haha fan va roligt vi hade då.
Elin och Madde's sketch med stefan och krister.
Busstant, ABC-dansen, helt underbart! Och då vi for till Åsele, det var då klassen började bli tightare.
Och våran fantastiska färgsprakande musikal. Tusen och en natt.
Hur fantastiskt det var att stå på scen med dom där kläderna, mina regnbågsfärgade ögonfransar och "pingel"kjolen.
Hur jävulskt roligt vi hade då vi övade och hur osams vi blev xD
Hur vi satt och åt pizza i folketshus inför genrepet.
Jag minns när jag och Elin gick och såg RENT på bio. Och hur chockade vi blev över allt som inte var som vi trodde efter att ha sett dåvarande ES3 göra den.




Det var lite utdrag ur allt jag minns. Helt fantastiskt hur vissa minnen får mig att le, andra får mig ledsen och vissa minnen får mig helt hyper av glädje och energi.
Mest fascinerad är jag över hur starka vissa känslor är fortfarande, och hur andra bleknat bort.
=)
Nu ska jag pyssla vidare en stund, sen blir de sängen. Är allt lite tröttig.


Kommenterat av: Sandra

Jag minns typ bara allt som var bra förut, allt det dåliga har.. jag minns knappt det.. det är så sjukt!

Men ändå kan man helt plötsligt må skit, då bubblas allt det dåliga fram.. sen är det bortglömt igen..



går ej att förklara =P

2010-04-14 @ 22:53:44
http://sandralarssonfoto.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: