I'm standing on the bridge, waiting in the dark.

2010-04-21 @ 01:00:28 / / Kommentera (0) st
Att ett djur kan skänka så mycket lycka?
Hade bus idag på lektionen. Skulle egentligen ha Nasse men Freja hade med sig Birk så jag fick rida bus.
Gick inte alls bra först, vet inte vad vi höll på med?
Han styrde upp huvudet och jag kunde fan inte rida.
Han kändes inte som han brukar, stel och ovillig. Och de där satans äckelpessoat!
Men men, på slutet lossnade det iaf =) Både han och jag var lika slut tror jag.

Men känslan.
Att se den där korta halsen med all man framför sig.
Känna dom små trippande stegen, som att sitta på en ponny.
Och hans trav och galopp som är löjligt lätta att sitta ner i. Både samlade och ökade.
Kommer dock ha sinnessjuk träningsvärk imorn, 45min nedsittning dressyrarbete liksom =p

Det är verkligen fullständig lycka.
Helt fantastiskt hur den där lilla tjockaponnyhästen kunnat kliva rätt in i mitt hjärta.
Hans enorma benvärmare, kroppsbyggnaden som en nordis, huvud som en arab (bildligt talat) och lite halvgalen.
Men han tog mig med storm.
Finns ingen känsla som den när han hummar åt mig när jag kommer in i stallet.
Säga vad man vill, men jag dömer iaf. inte "hunden efter håren" so to speak.
Den lilla ponnyhästen har verkligen mitt hjärta i sitt grepp.

Jag vill inte tänka tanken på den dag då han inte finns mer.
Ush, jag kommer gråta blod.
Älskade älskade bus.

Han har gett mig så mycket att jag aldrig kommer kunna ge ens hälften tillbaka.


Men. Nu blickar jag framåt.
Har bytt sköthäst. Hej då Menzo och Hej Ådi!
Beslutet grundas på att jag har kunnat rida Enzo en handfull gånger på två terminer nu, han går bara sönder i fötterna osv.
Och även om det inte bara därför jag är skötare, för att få rida, så är det inte roligt att ha stallvakter på en häst som man inte ens kan promenera med pga. ömmande fötter.

Så nu har jag bytt till Ådi.
Vi tålde inte varandra förut, men det var nog innan jag blev starkare i min ridning och hittade knapparna på henne. Tycker fortfarande inte om henne hanteringsmässigt, lilla bulldoozern där.
Men i ridningen funkar det.
Så nu ska jag komma igång o rida helger också.
Känns roligt det med faktiskt. Med Ådi alltså.
Nu ska vi börja träna inför ridskolecupen omg.2 funderar på om jag ska rida lätt b:1 igen eller om jag ska ta lätt a:1?
Finalen ska iaf. bli ett kürprogram om jag hinner få ihop det =D

Nej, nu har det blivit ett lite väl långt inlägg om hästar. =)
Ska strax ta o försöka sova.
Dock känns det lite.. dumt.
Annars brukar jag vilja sova för att jag slipper alla tankar då.
Men nu, är nästan verkligheten bättre än mina drömmar =)

Nåväl, ska iväg o prata med Kevin's klass imorn så jag måste väl sova då.



And the rest is still to be written


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: