I hear your voice.

2010-12-20 @ 00:32:55 / Allmänt / Kommentera (1) st
Help me I'm falling.

Myshelg med familjen.
Fredag var ridskolans julshow.
Sjukt roligt som vanligt.
Labero skrämde dock skiten ur mig.

Jag o Emelie for upp tidigt för att prova en liten sketch.
Hon skulle va dressyr-ryttare och jag skulle va hopp-ryttare
Jag skulle rida labero för han är ju "slimmad" som en hopp-häst :P
Hon skulle rida bus för han är "muskulös" och "krallig" som en dressyr-häst.
Hursom. Övningen gick skitbra, Labbe uppförde sig som guld trots julgran och musik o grejer.
När de va dags för showen kommer vi in i ridhuset, massa med folk på läktaren och labbe blev plötsligt 3decci högre i manken, dansade runt, stirrade på publiken och släppte inte upp mig.
Då ska jag stå där och ba eh "haha ni ser ju vilka nerver en hopphäst har, tillskillnad mot dressyrhästen, inget liv i den inte" (Bus va ju ko-lugn)
Frida fick hålla honom så jag tog mig upp, sen steppade han jäklar i min skäl och så skulle jag hoppa. Ush, fy fan va rädd jag var.
Var alldeles skakis när jag kom in i stallet sen.
Labben

Sen gjorde Jan brink & Briar en dressyrshow med galoppslutor med ombyten, galoppombyten, passage och piaff.
Shettisrace med en väldigt otippad Birk som vinnare.

Sen var det paus och därefter dags för hoppdelen av programmet.
Pakethoppning, som jag tror vanns av Frida?
Sen hundhoppning och tillsist kändishoppningen som Zlatan vann på Verona.

Agnes red min fantastiska Ådi, det var så jäkla roligt att se henne. Ådi-san lyste verkligen och tog hindrena med en glädje utan dess like.
Fantastiska Ådi-san & Jag 1m.

Igår sov jag läääänge. Var så sjukt trött efter showen.
Så jag var bara hemma och myste med familjen på lördagskvällen.
Jag och Julle hade Jurassic Park marathon medans mamma sov i soffan. Alva var hos Julia och kevin i backe så det var väldigt lugnt hemma.
Åt godis, drack dricka och myste i soffan.

Idag var mamma o pappa och julhandlade.
Så jag o Alva kokade knäck o sen spelade vi Wii.
Jag vann golfen, förlorade allt annat.
Sen blev de lite tv. Sen kom familjen hem, då klädde jag och alva granen och sjöng julsånger medans dom andra slog in julklappar.
Mys mys!

Nu ska jag skriva klart lite reportagetexter.

Fick även ett glädjande samtal idag.
Jag hoppas att det går vägen för dig, är det någon som lyckas så är det du.
Jag tror på dig!
Du vet vart jag finns om du behöver hjälp.
Du vet vem du är =)

Imorn börjar jag praktiken, de ska bli roligt =)
08,00 ringer klockan. Tidigt för att vara jag.
Blesh.

Nu blir de skräckfilm och reportagetexter.
Godnatt <3

Kommenterat av: Stina

Lite sen men... xD Det var jag som vann pakethoppningen! xD

2010-12-23 @ 10:01:05

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: