I got down on my knees and I pretend to pray

2010-06-04 @ 10:40:38 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ja..
Igår var på kliniken med flamson.
Vi hade tid klockan 1.
Jag klev upp halv 9 så jag skulle hinna in på hotellet en sväng innan och sätta upp ventilationsgallren och måla dörren. Men se där var ingen vaken, så jag gick hem till mamma.
Så ringer bergsåker, vi får tid klockan två istället.
Vid kvart över 10 far vi upp till stallet. Halv elva var vi på väg.

Framme på kliniken, lastar ur flams. Börjar ta av transportskydden, då kommer de en travare med vagn, han blev skiträdd och studsade runt, sedan stod han o pratade med en annan travare.
In på box en stund.
Så kommer det in ett stort sto som blivit drogad inför röntgen. Men hon vägrade gå in på röntgen så då undrade dom om flamson kunde gå före.
Så jag och Flamson går in, och stoet följde efter, sen kände jag, ehm. vart ska vi ta vägen nudå? Jo, ut genom personaldörrarna, dvs. normalstora dörrar. 2st i 90graders vinkel.
Vi höll på att fastna med honom på mitten xD
Haltkoll rakt spår, ingenting.
Ut på volten, ingenting.
In på haltkoll igen. Böjprov högt, ingenting
Böjprov lågt, ingenting.
Ut på volten igen, markerar smått.

Sen skulle vi väga honom, tar in honom. Då blir han misstänksam mot träplattorna i golvet och ville inte gå.
Sen ville han inte kliva upp på vågen, men mamma lockade med godis. Då vann ponnymagen mot ponnyhjärnan xD

Böjprov igen.
Vänster framknä, MARKERAR!
Bedövar vänster knä och böjer höger framknä, MARKERAR!
Så fick han lugnande för att vi skulle in på röntgen och gud så söt han var.
Vi skrattade så vi grät.
Så tog jag in honom på röntgen, mamma och Alva fick vänta utanför.
Han var ungefär som "Ställ mig här så står jag här"
Hon fick flytta fötterna som hon ville och han rörde inte en fena xD

Slutade iaf. med att han fick kortisonsprutor i båda framknän och ska tillbaka om 2veckor.

Påväg hem stannade vi på Kävsta camping för att käka, så vi lastade ur flamson också. Stå i en varm transport alldeles ensam. Nehejdu!
Så han fick stå och äta med oss, smakade rödbetor och grejer.
Vi var nog en lustig syn där vi satt. "Två systrar, ett litet barn och en ponny" xD
Bilresan hem var riktigt underhållande också.
(Alva läser i flammans pass) 3800 det är vårat nummer
Mamma- Vad för nummer?
A - Ja men de är vårat
M - Hemnummer?
A - Ja, eller mobil.
M - Nej det där är flammans hästnummer
A - .... har han mobil?

Jag garvade så jag dog!


(Vi satt och sjukade oss)
A- Vet du hur Jasmine stavas?
J - Nej vadå?
A - Baiiiijs
Och åter igen började jag garva.

J - A men vet du hur Alva stavas då?
A - Näe?
J - N-O-L-L-A
A - Nooola?
Jag skrattar, så blir de tyst en stund.
A- Nåla?

Så lekte vi "Jag ser någonting.... grönt"
- Ett träd

Men Alva bytte hela tiden.
J- Ja men du fuskar ju, du byter ju!
A - Ja, men vi åker ju faktiskt bil.
xD

Så det blev en sjukt lång dag.
Men nu är han iallafall kollad och förhoppningsvis ska han bli bättre.
Han har boxvila idag och imorn. Sedan ska han stå i en sjukhage fram tills nästa besök.
Sen ska han skos med sulor fram för han ömmar lite.



Idag är jag på hotellet igen. Är så galet jävla trött, har ingen ork i kroppen alls.
Är alldeles rödögd och ser ut som ett drägg.
Men men, bara att börja jobba.
Det ska ju visst vara en bal här imorgon. ;P


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: