The old me is dead and gone

2010-06-10 @ 03:20:41 / Allmänt / Kommentera (0) st
*gäsp*

Onsdag;
Vaknade utan lust att kliva upp alls.
For upp till stallet. Ådi-san på stafetthoppning.
Lag King; Freja & Fido, Jasmine & Ådi
Lag hästlaget(?); Julia & Pirre, Carro & Verona, Stina & Fred

Jag förlorade mot Carro första omgången, vann mot Julia andra, Vann mot stina
Men sen förlorade vi i finalen för att Linda fuskade ;P

Torsdag;
Vaknar groggy i huvudet.
Går till hotellet, softar, jobbar lite.
Går hem, far till stallet.
Får rida NasseTasse
Så var de poänghoppning.

Ett blått räcke med en tunnel under som låter läskigt (7p)
En grind (5p)
En kryssoxer med vattenmatta (8p)
Ett plank (6)
Ett enkelt räcke (3p)
En oxer med däck brevid, och hinkar med ett rött skynke över. (10p)

Så hade jag NasseTasse, var asnervös men hade en bra känsla innan.
Så började vi rida, så var han lite tjurig, men hoppade räcket, planket, grinden utan tvekan. Sen lite tvekan på kryssoxern och blå räcket.
Oxern med däck fick vi inte prova.

Omg.1 hade vi 30sek på oss att hoppa så många hinder som möjligt.
Man fick välja väg själv men fick bara hoppa hindren en gång från varje håll.

Omg.2 hade vi 45sek

Omg.3 (omhoppning) 15sek.

Och Tasse hoppade som en miljon
Hade inte tänkt hoppa oxern med däck eftersom han är så tittig men så kom jag så bra ur svängen så jag styrde på och han hoppade

Han hoppade verkligen som en miljon! Hoppade allt jag styrde på trots snäva svängar, dåliga lägen osv.
Så jääävla fin.
Så jag vann! Gav dock över segern till tvåan eftersom ja inte ska rida i den gruppen egentligen.
Jag fick 147 poäng.
Hoppade 26hinder på 90sek.

Så gick de asbra igår på hoppningen.
Imorn ska jag rida Ådi-san inför ridskolecupfinalen på fredag.

Så jävla nice 


Nu har jag pratat med <3:t i telefon i typ.. 2-3h? Han är påväg hem.
Men nu blir de nog snart sova så jag orkar upp imorn.
Gäspar käken ur led snart.
Men vill ju gärna fortsätta prata i telefon också ^^


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: