White trash beautiful

2010-06-23 @ 12:57:54 / Allmänt / Kommentera (1) st
Ponnytävling i Matfors igår.

Skulle åka vid 1, kom iväg halv två.
Långt som saaatan.
Dåligt skyltat så vi tog häng på en annan transport.
Vi hade roligt i bilen iaf. ^^

Kom fram, precis då börjar de regna.
Så vi lastar ur hästarna medans Stina & Ida sticker till sekretariatet för dom sa att Stina skulle starta först pga. problem med anmälan och Ida startade femma.
Och det var en halvtimme till första start.
Så vi tar ur dem och gör iordning dem.
Då visar det sig att Stina startar som nummer 22 >_<

Samt att Stina fick betala 510:- medans Ida bara behövde betala 400:- Så jag gick dit o fråga vad fan problemet var. Då hade dom tagit efteranmälningsavgift på henne fastän dom inte skulle så hon fick 180:- tillbaka.

Sen fick man inte förboka stallplats utan det skulle man göra då man kom dit. Askasst!

Det var långt till allting! Folk och hästar blandat, funktionärerna hade inga västar så man hade inga man kunde fråga. Fick inga direktiv om var stallplats eller någonting låg.

Första klassen. A+A/A Lätt D med två faser. Hålla sig inom maxtiden.
Stina blev felfri och fick rosett och Ida fick fyra fel.

Andra klassen A:1+A:1/A
Ida fick utgå för hon hade 20 fel? Helt sjukt, hon hade ett hinder kvar men fick inte fullfölja, så då fick hon gå in på framhoppningen och ta ett till för att han skulle avsluta bra.
Tuffen var sig inte alls lik igår. Stannade och de brukar han aldrig göra =o

Så var det Stinas tur, jag var så nervös så jag höll på att krevera.
Men hon red så jävla bra och Fred svarade.
Dom låg på andra plats efter sin runda (Startade som 16. 31 startanden totalt) men blev tillslut nerputtad till 6:e plats.
Så 6:a av 8:a placerade på 31 starter. På deras andra tävling i en Lätt C är ju helt fantastiskt!
Fred hoppade som en miljon och Stina red sjuukt bra!

Jag blev allt lite tårögd när dom red in på ärevarvet!
Så nu är de uppehåll tills 15:e augusti.

Så allt som allt. Även om det gick bra för Stina tror jag inte vi kommer fara dit igen. Alldeles för rörigt, struligt, folk hade ingen koll, dålig parkering, blandat folk o hästar. Näe.

Kommenterat av: Stina Och Fred

Vad skulle jag göra utan dig? Jag blev tårögd över det du skrivit! <3 Det ska bli fler fina rundor..:D <3 Tack för att du finns! <3

2010-06-25 @ 23:42:19

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: