No one leaves and no one will

2010-03-29 @ 13:23:48 / Allmänt / Kommentera (1) st
Det övergår mitt förstånd hur man inte kan tycka att Metallica är världens bästa band.
Helt seriöst.
Hur kan man låta bli att älska dem?
Och kommentarer som "Dom låter inte som förut" får mig vansinnigt uppgiven.
Så klart dom inte gör.
James hetfield har för det första lärt sig sjunga. SJUNGA. Hade han fortsatt som han gjorde hade inte Metallica funnits idag, det är jag helt övertygad om.
Dels missbruket och dels skrikandet, han hade inte haft någon röst.
Finns ingen med röst som James.
Jag är så jävla fascinerad, hur lekande lätt han gör allting.
Den där raspiga underbara rösten.

Och Kirk, Kirk Hammett. Oush! Hade jag ens haft en tiondels skills av vad han har hade jag skattat mig lycklig. Och han verkar vara så jävla gó liksom. Snabb som satan, glad och känslig.
Verkar inte ha samma attityd som James och Lars.

Hah, och Lars. Lilla dampkarln. Energin han har live är inte jämförbart med någon annan.
Han är ren underhållning att titta på, sedan att jag har lite svårt för honom annars är en annan sak.
Den där underbara cyniske humorn som han gör helt allvarligt men får folk att asgarva runt honom och sen ler han lite själv. Underbart.

Och så Rob. Jag fattar inte hur han gör men allting ser så lätt ut.
Hans fingerspel på basen är.. det finns inte ord för det ens. Så jävla fantastiskt o se!
Hans bassolon, finns inget liknande.

Och alla deras låtar har en sån jävla innerlighet. Allting är brutalt ärligt.
Dom har inte gjort en enda dålig låt. Jag skiter i vad folk säger om load och reload och att det gick utför efter st.anger.
Idgaf! (I Dont Give A Fuck!)
I min värld finns det inget band som är bättre!

Kommenterat av: krånglin

oj oj oj, första vettiga blogg inlägget :D,, sjklart att Metallica e BÄST,, de går inte diskutera om den saken,,

Metallica är BÄST,, å att dom har glidit av sina traditionella spår och gjorde LOAD och Reload visar bara hur musikaliskt mångsidig dom faktiskt är.



Metal Up Your Ass!!!!!

2010-03-29 @ 13:40:39
http://kingkranglin.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: