Om utseendefixering och första intryck

2010-05-04 @ 13:32:58 / Allmänt / Kommentera (1) st
"Skulle du kunna vara tillsammans med en person du tycker är ful?"

Nej.
Jag skulle inte kunna det.
Men innan jag blir halshuggen måste jag få förklara.

Det första du ser hos en person är utseende, och oavsett man vill eller inte tänker man ful/snygg/söt/medelmåttig osv.
Sedan kan det ändras, om man lär känna personen.
En ful person kan bli hur gullig som helst för att den har en fin sida.
En snygg person kan bli mindre snygg för att den är ett as.

Således går man efter utseende först, men det finns helt klart något mer.
Så nej, jag skulle inte kunna vara tillsammans med en person jag tycker är ful. Det måste finnas attraktion för att det ska fungera.
Däremot är det olika.
En person jag tycker är snygg, kanske andra tycker är ful.
Så i deras ögon kanske han/hon är ful, men han/hon är jättefin i mina ögon.

Kommenterat av: Emma

Ha en fortsatt trevlig kväll

2010-05-04 @ 17:30:39
http://emmagynning.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: