Drag i Ramsele kyrka

2010-10-12 @ 12:59:14 / Allmänt / Kommentera (0) st
Det är med viss tveksamhet jag går in genom portarna till den nyrenoverade kyrkan och den stundande rockkonserten.
En rockkonsert i kyrkan låter inte så flashigt.
Stefan Almqvist kvällens huvudperson är inte så känd som musiker men desto kändare som låtskrivare.
Han har bla. skrivit "Så länge jag lever" som framförs av Carola.
Så jag slår mig ner i bänken när kantor Veronica Westerlund presenterar Stefan. Sedan brakar det lös.
Akustiken är perfekt avvägd och Stefan berör med både röst och genom ett bildspel som spelas upp bakom honom.
Allt eftersom konserten går nickar fler och fler huvuden i takt.
Till låtarna "Friend of mine" och "Så länge jag lever" uppmuntras  publiken att sjunga & klappa takten och publiken gör honom till viljes.
Efteråt får jag chansen att prata med Stefan och jag frågar hur det kommer sig att han, som varit förband på globen hamnade i Ramsele. Han svarar mig att han gärna spelar överallt för att få tillfälle att sprida sitt budskap.
När jag efteråt frågar Veronica om vi kommer få se något liknande framöver så svarar även hon med ett leende att det hoppas hon absolut!
Jag tackar Ramsele-Edseleförsamling/Sensus och Stefan Almqvist för knäppen på näsan. Kyrkan kan också rocka!
/Jasmine Öberg


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: