Lastbilsträffen 2010

2010-09-27 @ 20:20:35 / Allmänt / Kommentera (1) st
Here I go again.

Det är ett år sedan jag gnällde på artikeln om lastbilsträffen 2009. Iår är det dags igen.
I tidningen står det om det ena rekordet efter det andra. Återigen så visar bilderna ingenting.
Det är en bild på två veteranare framifrån, fyra lastbilar snett från sidan med massor av publik i vägen.
En halvkass bild på hästarna och en bild rätt ut över folkmassan.

Vart är bilden på tex. Publikfavoriten?
Den röda scanian från Transhärmä Oy som var motivlackad med vikingainspiration.
Till och med inredningen i den var överväldigande och tidsenlig.
Vart var bilden på förra årets vinnare? Kattilavaara
Ramsele's stolthet Peterbilt:en vann veteranklassen men där såg man bara en front.

Inte ett ord om Hotell Renlyckans helt fantastiska arrangemang nere på området.
Deras tillfälliga barer och kök slog allt jag någonsin sett i arrangemangsväg med hästlängder.
Sittplatser för alla, värmekällor, filtar till salu.
Och inte heller ett ord om den helt fantastiske trubaduren Örjan.

Inte heller fick Ramsele fältrittklubb vara med annat än att benämnas som "hästar".
Inte heller RIK som sålde för 80.000. 80.000!!! Under två dagar.

Inte heller ett ord om kampanjen mot rattfylla ovanför området, där man fick med hjälp av glasögon prova hur det var att "köra" rattfull. Många skratt i en kampanj av allvarlig karaktär.

Queen of the road fanns på plats för att ge lastbilstjejer en chans att knyta kontakter i den mansdominerade branshen.

Denna gång fick iallafall arrangörerna stå nämnda. Alltid ett plus.

Jag måste säga.
Jag är inte ett dugg intresserad av lastbilar.
Men jag gick där nere, fylld av ett rus. Huvudet kastades än höger än vänster för att hinna med att se allt.
Omkring mig sprang folk med putsdukar och sprayflaskor.
Dom putsade in i det sista under dagen.
Att se det engagemanget var väldigt roligt!

Ljusshowen på kvällen var också helt otrolig.
Jag rös i hela kroppen när jag kom gåendes ner mot området, lampor blinkade och folk trevade omkring i det något ojämna ljuset.

Jag är så fruktansvärt stolt och glad över att få ha något dylikt i min hemby som jag gång på gång försöker försvara.

Ett stort tack till arrangörerna för initiativet.
Ett stort tack till alla utställare
Ett stort tack till alla besökare
Och alla andra som bidrog till denna två dagars folkfest.

För er som vill se snygga vältagna bilder;
http://sandralarssonfoto.blogg.se/2010/september/lastbilstraffen.html

Kommenterat av: Sandra

Jasså? dom har skrivit om det nu, vågar man ens söka efter det?

dom ska kanske ta sig en funderare över vilka dom lovar ut detta till?



nästa gång och förhoppningsvis ska du skriva om allt som händer så folk vet vad som hänt!

2010-09-27 @ 21:25:52
http://sandralarssonfoto.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: