Är du brottare eller?

2011-04-02 @ 11:10:54 / Allmänt / Kommentera (0) st
Vilken fredag.

Började med att vara nere på cafét o skulle fota.
Men alla vägrade vara med på bild så de blev ingenting.
Åkte upp på aktus och fortsatte borra vinkeljärn.
Lyckades hä av en borr och böja en annan så den började slå så jag skar upp fingret ^^
First blood.
Jävla mordvapen.
Så målade jag bord så Helge skulle slippa ^^
Monterade stolar, spraymålade vinkeljärnen, tog bort massa tape från borden och sådär.

Vid 4 kom mamma och hämtade mig för vi skulle upp och ge ett av fåren en spruta.
Hon hade lammat två små svarta ull-saker och alla 3 höll på att stryka med.
Så hon var i chock hon hade ingen mjölk heller.
Så vi mjölkade av ett annat får och försökte få i de små men de gick inte.
Tillslut gjorde vi lammersättning och jag satte mig och matade dem.
Så hade jag ridlektion för Alva & Alice.
Flicklammet var inte pigg alls med pojken var lite mer kavat.
Vi började fundera på att ta hem dem men pappa vägrade.
Så vi började fundera på en sån ammningsmaskin.
Packade in lammen i bilen och åkte till Sundmo (dom frös så vi körde dom i bilen där de va varmt) och hämtade en amma från storebror.
Hem och matade dom lite till och installerade dem sedan i en box med filtar, mycket spån, mycket hö och så amman.

Nu ska jag o Carina snart upp och rida så ska kolla till de små då och se hur de gått.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: