Peter "Foppa" Forsberg

2011-02-15 @ 09:08:56 / Allmänt / Kommentera (0) st

Jag har aldrig varit känd för att hålla inne med åsikter men nu riskerar jag halshuggning över detta folk-kära ämne.

Peter Forsberg.

En av världens största hockeylegender.
Och ja. Han VAR bra.
Han hänger inte med längre, hans kropp hänger inte med längre.
Och nu är det landssorg pga. att han ÅTERIGEN sagt att han ska sluta. För vadå, 11:e gången i ordningen?
Jag tänker inte ta ifrån honom den äran han förtjänar men nu börjar hela foppakarusellen bli så jäävla stor.
Jag förstår att han är knäckt eftersom han ska sluta med något han älskar.
Men det finns alltid andra sätt att hålla på med det man älskar.
Varför kan han inte åka runt till småklubbar och peppa den yngre generationen? Hålla en träning, en föreläsning eller en träningshelg?
Han VET hur det är att vara från en småklubb och kämpa sig upp. Varför kan han inte hjälpa dem som kämpar nu? Börja ge lite till sporten han älskar och fostra nästa generation som ser upp till honom.

Om jag skulle bli förlamad eller dyl. och bli tvungen att sluta rida. Så skulle jag ändå vara i stallet, jag skulle ändå klappa på hästarna, titta på lektioner och kanske hålla lite lektioner för ridlekis.
Jag skulle aldrig lägga ner något som jag älskar.
Jag förstår Foppa mer än väl. Min kropp orkar inte riktigt med allt som hör stallet till men jag ger inte heller upp. Jag har varit borta i perioder men har alltid kommit tillbaka. MEN även om jag inte kan rida kan jag  va där och borsta & pyssla.

Så varför kan han inte börja ge lite till den yngre generationen?
Han sitter inne sådana fantastiska kunskaper och erfarenheter som han skulle kunna dela med sig av till den yngre generationen som är på väg upp.

Nej, jag förstår inte..



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: