Break away from everything.

2011-07-09 @ 15:17:22 / Allmänt / Kommentera (0) st
Mina tre galna dagar.
Onsdag 06.00 klockan ringer. Upp o jobba.
Tokjobbar hela dagen.
18.00 slutar jobbet, upp till stallet o fixa Teddan.
22.00, någon mening o sova när klockan ringer 02.00? Näe.
Hängde med Sam hela natten istället.

Torsdag 02.15 nere på cafét och börjar baka wienerbröd och krämwienerbröd.
4,10 färdig och åker hem och hämtar lite saker.
4,30 upp till stallet för att lasta Teddan.
5,00 På väg mot Övik och hästivalen.
Jag lyckas hålla mig vaken fram tills Myckelgensjö men sen somnade jag.
Vaknade i Övik, lastade ur Teddan på solänget och började kämpa med att brodda honom eftersom de va gräsbana.
9,00 Första start i Lätt D:n 
Stina fick en vägran i 80cm, inte så farligt.
Sen lite mat och så ladda om till 90:n
Fick ett tråkigt pet på sista hindret i grunden, men riktigt fin runda annars!
Sen tittar vi på invigningen av Hästivalen där vi fick se Järvsöfax! Coolt!
14,30 tillbaka på rummet och inkvarterat oss där vi ska sova för natten.
Jag lägger mig på sängen..
15,10 vaknar av att Carina o Stina väntar på mig. Vi ska på stan.
15,30 Springer runt i Övik och försöker hitta någonstans att äta. Gick trögt. Hittade tillslut Kebab City, otrevlig oengagerad personal som inte verkade särskilt glada över o få folk. 
Stina var inte imponerad av kycklingrullen och Carina var inte imponerad över kebabtallriken.
Jag åt tacobuffe som var sådär.
Köper mums till kvällen och sen åker vi ut till Teddan igen och nattar honom.
Tillbaka till rummet, spelar TP, fia med knuff och vändtia, jag förlorade på typ allt :P
Vid 21,00 lägger vi oss. Nu har jag alltså varit vaken 38h..
Jag däckade direkt och sov tills 07.00 då väckaren ringde.
Ut till solänget igen och peppar för debuterandet i 1m.
Superfin på framhoppningen men vägrade tyvärr ut sig inne på banan. Men de tre första sprången var klockrena, sååå fina! Han är bara sååå snygg!
Sen kom storhästarna och det var dags för dom att börja hoppa.
Alla Ramseleekipage var såå duktiga!!
Sen kollade vi andra klassen också, eller Carina o Stina gjorde. Jag hade bränt mig så in åt helvete så pallade inte va ute längre. Kändes som min rygg kokade.
Så packade vi grejerna o började fara.
Jag somnade nästan direkt och vaknade strax utanför Junsele.
Kom hem, duschade och gjorde mig iordning.
Sen drog jag och Sam o hämtade Fabbe så for vi till Edsele på Edseledagen. Ca.. 21.00?
Jag gjorde ett litet reportage om dagen och drack sedan 1cider. Lagom avslutning.
Hade riktigt trevligt o fick många skratt under kvällen!
Kom hem vid.. 3? och somnade ganska omgående.
Vaknade vid 9 först men tänkte hell no och somnade om och vaknade 1. Nu är jag hemma hos mamma o chillar. Ikväll blir de antingen bad, mys eller strömsund en sväng. Får se vad grabbarna säger. :)
Men nu blir de lite musik och avslappning en stund.
C ya!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: