Jag e ett litet ylle, bomchicka bomchicka bom bom bom

2011-03-12 @ 17:22:18 / Allmänt / Kommentera (0) st
Lagom trött efter en fantastisk dag i stallet!
Gick iväg o handlade vid tio över elva.
Halv tolv skulle Carina o Stina komma. Kvart över tolv kom dom ;)
Sedan tog vi in hästarna och gjorde i ordning dom
Jag hade Bean
Carina hade Vicki
Stina hade Teddan
Bean var pirrig i benen redan i stallet och sen fick jag inte sitta upp.
Så då gick vi in i ridhuset och satt upp.
Så begav vi oss iväg.
Vi red mot ovanmo och Bean uppförde sig som guld!
Sen blev de lite läskigt för det var massa vatten på vägen och det kom massa läskiga bilar så hon gjorde en liten omvändning när en bil for förbi.
Sen blev hon rädd när Stina skällde på Teddan.
Och Vicki fick fnatt och såg något läskigt xD

Sen var de skötdags.
Vi smorde och oljade sadlar och träns och plockade isär allt för o olja.
Sen tvättade vi skydd och borstar och städade skåpen.
Sen var de spiltornas tur.
Skurade spiltväggar, tvättade vattenkopp o krubba.
Jag var klar först så då tog jag in Morsan och borstade av den dynghögen.
Hon är f.ö min nya pyssling =D
Imorn ska vi också rida ut.
Vilka hästar vet vi inte än men La'bri ska få komma ut iallafall.
Så ska jag prova longera Morsan också, så ska allt hennes hår bort ^^
Imorn har jag varit i stallet varje dag denna vecka =)

Nu skulle man kunna förväxla mig med uteliggarna i stallet. (lösdriftshästarna)
Är grymt skitig, massa småhår överallt och är allmänt tussig.
Så nu ska även Jasmine få sig en renovering :P
Ska in i duschen och ta en ordentlig tvagning.
Sen ikväll kanske de blir till o åka till Sollefteå med Samuel. =)


Helt klart en fantastisk dag, det är sådana här dagar som gör livet värt att leva.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: