Läskiga hästar och fullpackad volvo

2012-02-18 @ 22:35:17 / Allmänt / Kommentera (0) st
Red hoppspec igår.
Monia flinade och sa att jag gärna fick ta Alex. Och på en gång började det.
Dom där jävla fjärilarna ni vet?
Som börjar fladdra, planlöst, sådär så man blir illamående. Bara av tanken på fjärilarna.
Läskiga Alex, TokAlex, Bockande Alex, Avkastar Alex.
Som dängde mig i backen så förbannat 2008.
Flertalet gånget, tänjde mina ledband på utsidan höger fot, och 3 veckor senare samma skada på vänster fot.
PipAlex, som gav mig skräckprickar som dansade framför ögonen.

Men men. Gick ut och gjorde iordning honom och när vi red fram kändes det faktiskt riktigt bra. Han blev lite lägre i formen och var både lätt att länga och korta.
När jag skulle fatta galopp kände jag lite av den gamla ångesten, skulle han pipa iväg?
Men nej, den där gunghästgaloppen som jag föll för fanns där.
Fina fina!
Sedan började vi hoppa. Återigen kom ångesten krypande.
Men tillslut gick vi en bana i ett hyffsat jämnt tempo i en rullande galopp och låg rätt på alla hinder. ca 80cm.
Jag är sjukt nöjd över mig själv! Och hästen förstås!

På tisdag ska jag och Tullehästen ha bomdebut :D Det ska bli spännande!

Idag var jag med Andreas till Sundsvall. Det roligaste med dom resorna är att det är så jävla spännande att se hur mycket han lyckas packa bilen med.
Haha xD
Idag tog priset!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: