Boktips

2012-05-22 @ 12:00:08 / Allmänt / Kommentera (2) st
Sophies resa - Sally collings
Handlar om en flicka som haft maximal otur men samtidigt maximal tur.
Sophie blir överkörd INNE på sitt daghem när dom ligger och sover, hon hamnar under bilen som börjar brinna.
2½ års kamp senare mot brännskador som täcker 85% av hennes kropp så blir hon påkörd.

14 år till salu - Caroline Engvall
Skamfläck - Caroline Engvall
Båda dessa är så tragiska och har samma ämne. Prostitution.
Hemska och omvälvande böcker, men så läsvärda!
Inspärrad - Teresa Cooper
Handlar om en ung flicka som blir inspärrad och både psykiskt och fysiskt blir misshandlad.
Hon vandrar runt på olika hem men hamnar tillslut på ett mentalsjukhus där dom behandlar henne allt annat än väl.
Mamma sa att jag var sjuk - Julie Gregory
En ung flicka vars mamma tror att det är något fel på dottern.
Den lilla flickan får genomgå ex antal medicineringar, operationer och undersökningar som egentligen aldrig hade behövt äga rum. Men i mammas huvud var hon sjuk.
Snälla pappa, Nej - Stuart Howarth
En berättelse om en liten pojke som gör allt för att bli älskad av sin pappa. Pappan utnyttjar honom sexuellt och behandlar honom väldigt illa.
Tills den dag han slår tillbaka.
Barfota änglar - Linnéa Willén
Två svenska tonårstjejer gör revolt och sticker iväg från familj & vänner.
Dom vill leva det s.k värdinnelivet. Men dom gör en brutal upptäckt när dom inser vad som egentligen gömmer sig bakom de vackra orden.
Vingklippt ängel - Berny Pålsson
Nästan alla känner nog till den här boken.
En flicka som har i princip alla diagnoser som går att få, ätit all medicin som går att äta och upplevt allt som går att uppleva och ändå överlevt.

Kommenterat av: Lillages spark i baken

svar: Jag drack ca 1 burk om dagen, alltså bara 33cl så det beroendet var kanske inte så svårt att bli av med. Men är det pga sockret du vill sluta så föreslår jag att du kanske antingen drar ner och dricker mindre ett tag för att sedan sluta helt (koffeinet kan gör att du får ont i huvudet eftersom du druckit större mängder ett längre tag) eller så byter du ut colan mot te och kaffe, då får du inte huvudvärken men du får koffeinet du får av colan. Drick självklart te och kaffe utan socker! För att bli av med ALLT beroende så föreslår jag bara att du bestämmer dig. STOP får du säga och köp ingen cola. utsätt dig inte för suget. Kommer det så, borsta tänderna, drick vattten, ut och rör på dig osv. Ha inte cola hemma i kylen :)



Hoppas du blir lite klokare av mina tips. Men jag sa bara stop och slutade helt och hållet. I allra värsta fall så kan du byta ut cocacolan mot Zero, men jag vill helst inte rekomendera några lightprodukter alls!

2012-05-22 @ 12:22:06
http://lillages.blogg.se/
Kommenterat av: Carro

Nice med lite boktips!



Jag har köpt mina ankelvikter på stadium tror jag.. finns i alla sportaffärer typ. Gekås har skitbilliga annars om du har vägarna förbi ;)

2012-05-22 @ 14:33:29
http://carolineannamarie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: