Eau De Vie

2012-05-02 @ 21:27:45 / Allmänt / Kommentera (1) st

Vet du om att jag hatade dig från början?När du klämde fast mig mot väggen i stallet? Jag minns det så väl, gör du?

Jag blev så nedstämd när jag fick dig på lektion, du var stor och tung och jag var för liten och orutinerad.

Jag var inget fan av dig alls.

Ditt stora huvud, dina tre strån till pannlugg. Din lågt satta hals och din tunga kropp.Inte ens några tecken hade du.

Men åren gick, du fanns alltid där även om jag inte tänkte på det.

 

Så kom den där tiden.

Då du helt plötsligt började gå bra med mig.

Du lärde mig hur man RED och inte bara åkte häst.

Jag fick lära mig ridkonst. Hur man red dig in i handen och när jag gjorde rätt så belönade du mig genom att resa ryggen och trampa igenom med bakbenen.

Vet du hur länge sen det är? Jag vet..

Jag fick så mycket beröm för dig, hur bra du gick.

I slutet av vår tid gjorde vi galoppiruetter och galoppombyten i vart fjärde på rakt spår. Du var så fantastisk!Det började komma en lyster i dina ögon, det gav dig ett helt annat utseende och plötsligt så var du vacker.

I mina ögon var du det bästa som fanns!

Förlåt om jag aldrig sa det till dig min fina prinsessa.

Men jag älskar dig! Du lärde mig allt!Tack!

 

"Om du ska få leva vidare, med din vackra dröm, så måste jag släppa dig nu. Om du aldrig ska behöva slåss för frihet, så måste du bli fri nu. Om du för alltid ska vara ovetande om fångeskap och tvång och bara få veta av din fantastiska dröm, så måste vi skiljas nu. Men jag kan inte, jag älskar dig ju... Just därför måste jag låta dig gå... Till din dröm, min vän..."

 

jag kan känna  hur du mig så ivrigt bär hur dina språng blir till galopp det är nu, först nu jag vet vad vänskap är Jag vet att inget kan för dig sätta stopp Det finns en tid efter döden dit alla kommer en gång där ljusnar jordiska öden där finns endast de godas sång det är en plats där solstrålarna i gräset vandra och den plats där vindarna korsas när du reser till trapalanda kommer mina drömmar för evigt krossas trapalanda är en plats bortom all smärta jag hoppas du aldrig behöber bege dig dit du galopperade rakt in i mitt hjärta om du försvinner kommer jag för evigt önska dig tillbaka hit.

 

Snälla hästägare. Om ett dressyrpass går skit, tänk en extra gång. Det kan va erat sista dressyrpass.

Om erat hoppass blir till  plockepinn, tänk en extra gång. Ni kanske aldrig får hoppa mer.

Jag uppskattade inte mina sista ridturer på Ådi.Gör inte om mitt misstag.Sov gott mitt hjärta.Förlåt att jag inte sa hej då, förlåt att jag aldrig påminde dig om hur mycket du betydde!

Jag älskar dig!

 


Kommenterat av: Sara Nerlund

Fina ord Jasmine! Hon kommer för alltid vaka över dig! <3

2012-05-02 @ 23:14:54
http://livethosjawas.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: