Jag har aldrig glömt vem jag var

2012-09-19 @ 07:40:32 / Allmänt / Kommentera (0) st
Inte tid o skriva så saxar in de jag skrev på en annan sida :P

Hopplektion igen.
Eftersom min fortfarande är halt så fick jag ta ridskolans nya stjärna Shakira.
Har sett andra rida henne men aldrig suttit på henne själv. Fått känslan av att hon är ganska stark, KÄNSLIG!! i munnen men ärlig och inte dum på något vis.
Satt upp och det kändes som en tickande bomb, var som att sitta på ett berg som kunde sprängas när som helst.
Anyhow.
Framridningen var katastrof, stannade o vägrade gå fram, bytte galopp bak i högervarvet flera flera gånger, fattade knappt vänster galopp.
Men sen när vi började hoppa, vilken fart de blev!
Har fortfarande problem med mina alldeles för mjuka händer, släpper liksom tyglarna mot hindret och håller inte i munnen över hindret.
Vet inte om de är att jag är rädd o rycka dem i munnen eller nått.
Iaf, minsta skänkel och hon sköt iväg som en kanon ^^ Skojsigt o hoppa! På samma distans gick hon lika lätt på fem som på sju språng. Häftig tjej!
 
Hon påminner himla mycket om min finaste Ådisan som gick bort i våras. Jag saknar dig piga!
Så henne rider jag gärna igen =D

Gillart! Nu är de en heeel vecka till nästa lektion 


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: