Vivack <3

2013-02-13 @ 11:55:52 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ju mer jag rider och lär känna honom desto mer tycker jag om honom.
I början tog jag honom bara för att Mulle inte var tillgänglig. Jag "nöjde" mig med Vicke.
Men vi växer ihop mer och mer.

Igår bestämde jag mig för att ta tag i min hand. Jag lägger ofta omkull den och breddar den för mycket.
Så jag tog helt enkelt en sporrem och krokade fast långfingrarna i.
Då kan jag inte tippa handen eller bredda den.
Resultatet? En väldigt stilla hand.

Jag tror att jag tror att Vivack är mindre än han är. Att jag snabbare ska kunna komma till arbete med honom än vad det egentligen gör.
Jag försöker liksom hitta genvägar till att få honom att jobba. Blir överambitiös och ska böja och ställa och arbeta honom i formen coh få den där långa halsen lite kortare.
Men igår. Visst, de första 40min var vi inte snygga alls.
Matten hade fullt upp med sin hand och sin blick. Hästen var lång, inte i form för fem öre men han var väldigt rak!
Men i slutet däremot.

Vilken känsla, jag hade en helt annan galoppkvalité än vanligt och han var såååå fin!
Så nu är det att rida med sporremmen jämt tills jag lär mig =)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: