Årsresumé

2013-01-02 @ 11:28:59 / Allmänt / Kommentera (0) st
Januari -12
 
Älskade fina Ådi var skadad. Halt och svullen i sin sena.
Rolf-göran vann Jerringpriset och jag skrev ett långt argt inlägg till idioter som inte tog det på allvar.
 
Februari -12
 
Ådisan blev bättre
Var med på p-e träning med Vanessa och var vansinnig på skrället xD
Jag utbildade Tullehästen och skulle göra bom-debut med henne
 
Mars -12
 
Åkte av tullehästen och fnissade för mig själv.
Mulle kom in i mitt liv. Jag skrev ett långt inlägg om hur vacker han var och hur speciell jag tyckte att han var.
Redan första gången jag såg honom visste jag att han var speciell.
Satte upp ett träningsschema och målplanering för Mulle.
Sam började rida Vanessa
Premiärred Mulle på lektionen, var så rädd och nervös så jag var gråtfärdig.
Men vi gjorde det tillsammans! <3
Red också Vicke för andra gången, livädd även där xD
Sedan kommer ett av de värsta minnen jag har.
Andean fick kolik, jag hade nattvak. Klockan 3 så ringer jag in till Monia och säger att han är sämre.
Veterinären är på väg.
Klockan halv sju på morgonen lämnar Andean jordelivet. Jag grät som aldrig förr. De sista minutrarna var så hemska så jag vill inte ens beskriva i ord.
 
April -12
 
Vanessa går helt okej, men jag fastnar mer och mer för Mulle.
Prins Mulle fick nässelutslag och jag började min praktik på ridskolan.
 
Maj -12
 
Mitt i månadsskiftet så flyttade Ådi.
Hon hann bo på sitt nya hem i mindre än en vecka.
Sen var hon avlivad. Älskade fina Ådi som jag hatade från början.
Skrev ett långt inlägg om henne.
Jag skrev också ett långt inlägg om Mulle, hur ologiskt det var att jag tyckte om honom. Den knasiga "lilla" killen med det jävla humöret men det stora hjärtat.
Jag var deppig och funderade på att lägga ner hästeriet.
Men Mulle. Älskade Mulle, hoppade en bana på 4 hinder på 50cm som om han aldrig gjort annat och så var jag tillbaka.
 
Jag var ridlärare ett par gånger.
På prov hade vi även en hund vid namn Sappo, tyvärr fick min allergi spel och han blev inte långvarig.
 
Red massor med olika hästar och fick mycket beröm för min ridning.
 
Juni -12
 
Var deppad över hästarna.
Vi köpte Ängel till Alva
Vi var på kramfors stadsfest och såg bland annat Norlie & KKV samt Lillasyster =)

Åkte till Näset för att vara åsåkdare och fotograf på Tedträningen.
Drog till Junsele för att se Brolle på midsommar med Sam & Ludde
Började jobba på cafét igen.
Funderade på en ny kamera.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: