En sån dag!

2013-05-02 @ 21:56:18 / Allmänt / Kommentera (0) st
Klockan 11 for vi med Ailu till hotellet och Sam var på banken, sen plockade vi upp Alva och for till stallet.
Alva plockade in hästarna, Sam fixade släpet och jag fixade maten. In med hästarna i släpet och iväg det bar.
Framme strax efter tre, anmälde oss i receptionen och sen ut och lasta ur och promenera in i ridhuset tillsammans med de andra. Som tur var va vi nästan först dit så vi fick nummer 2 & 3.
När vi kommer in frågar dom efter chipnr. Ehm.. dom är inte chipade tror jag?
"Då kan vi inte lämna ut mätintyg" ahmen vafan! Så de va ju bara o chipa då vi liks ändå var där.

Ängel blev 137,0 helt perfekt.
Flamman däremot, dom tittade förskräckt på oss och frågade om vi tänkt att han skulle bli A-ponny. Vi fnissade lite och sa att nej vi hoppas nog att han är en B. Mycket riktigt, 115,0 ;) dvs. 8cm över den tillåtna gränsen. Haha.
Sen chipade vi, båda uppförde sig bra och såg mest ut som "Vafan gjorde'ru???"
Sen in i släpet igen, iväg på Hööks och köpa massa hästgodis till dem, in på byggmax och köpa vinkeljärn, järn och trallskruv till soldäcksbygget.
In på Max och beställa mat, käk i bilen och sen bilfärd hem.

Väl hemma, ur med ponnysarna, fixade mat åt dom, städade ur släpet så kör vi iväg och ska ställa av släpet, då släpper det inte från kulan. Ahmen vafaaan!
Tillslut knäckte vi gängorna i hjulet så det funkade inte, pappa kom med ett nytt, hjälpte inte. Handsken hade gått i baklås, efter mycket pill, ryck, lyft, gungande osv. så släppte det.

Då for vi på hotellet och hämtade en mycket glad pipande hund som hade saknat oss!
NU är vi hemma, jag ska duscha och sen slänga mig i sängen!
Imorn är det hoppspecial och lördag-söndag är det P-e Träning i övik, jag är med som moraliskt stöd och fotograf =D


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: